سامانه رجیستری تلفن همراه فقط برای مسافران واقعی قابلیت ثبت دارد

سامانه رجیستری تلفن همراه فقط برای مسافران واقعی قابلیت ثبت دارد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، از ابتدای خردادماه برخلاف قبل، فقط آن دسته از کسانی که واقعاً سفر خارجی داشته و به همراه خود تنها یک دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور کرده باشند، می‌توانند آن را در سامانه رجیستر و فعال کنند.

با آن که بیش از یک سال از آغاز طرح رجیستری می‌‌گذرد اما به نظر می‌رسد دولت همچنان در بخش رجیستری گوشی‌های مسافری با مشکلات فراوانی روبرو است. 

سامانه رجیستری تلفن همراه فقط برای مسافران واقعی قابلیت ثبت دارد

یکی از این مشکلات واردات تعداد زیادی تلفن همراه به نام گوشی مسافری است که ناخودآگاه موجب افزایش قیمت تلفن همراه در بازار می‌شود.

به همین دلیل برای برطرف کردن این نقص و مسدود کردن راه سواستفاده بر قاچاقچیان، لازم بود گام تکمیلی سامانه رجیستری برداشته شود، یعنی سامانه رجیستری به نیروی انتظامی متصل گردد.

با اتصال این دو سامانه، در هنگام رجیستر کردن گوشی همراه، اطلاعات سفر خارجی مسافر از سامانه ناجا استعلام می‌شود و در صورتی که پاسخ استعلام مثبت باشد، گوشی مذکور می‌تواند در سامانه رجیستر شود.

یکی از قدم‌های مثبت و خوبی که برای جلوگیری از واردات گوشی‌های قاچاق به نام مسافری برداشته شده است، ارتباط بین گمرک ایران و نیروی انتظامی می‌باشد.

حمیدرضا دهقانی نیا در مصاحبه خود گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز براساس آخرین جلسه خود در وزارت کشور با حضور وزیر کشور به عنوان مسئول اطلاع رسانی دولت مقرر کرد که از انتهای اردیبهشت دیگر امکان ثبت گوشی‌های تلفن همراه برای غیرمسافر‌ها در سایت مسافری گمرک وجود نداشته باشد. در واقع دیروز هم در جلسه‌ای با حضور معاون ستاد آقای هندیانی و تمامی واردکنندگان رسمی گوشی تلفن همراه و همچنین رئیس اتحادیه لوازم جانبی مقرر شد تا در صورتی که حاکمیت همچنان جلوی قاچاق گوشی تلفن همراه به داخل کشور را بگیرد شرکت‌های واردکننده رسمی هم دست به کار شده و با واردات رسمی گوشی تلفن همراه جلوی کمبود این محصول در بازار را بگیرند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: تنها در دو ماهه اول سال 98 روزانه تا 8 هزار گوشی تلفن همراه در سامانه مسافری ثبت شده که این خود نشان دهنده میزان قاچاقی است که از این طریق انجام شده است و ممکن نیست کسی باور کند که در دو ماه گذشته روزی 8 هزار مسافر خارجی به کشور وارد شده اند.

حال باید دید با تمامی تصمیمات گرفته شده آیا می‌توان این بار از واردات گوشی‌های قاچاق جلوگیری کرد تا دیگر شاهد افزایش ناعادلانه قیمت تلفن‌های همراه در بازار نباشیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
نظرات
فاطمه عافیتی

واردات تعداد زیادی تلفن همراه به نام گوشی مسافری است که ناخودآگاه موجب افزایش قیمت تلفن همراه در بازار می‌شود ! اتفقا باعث کاهش قیمت میشود نه افزایش قیمت

قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید