سیم کارت

سیم کارت

تلفن ثابت

تلفن ثابت

دامنه

دامنه

پایگاه کشوری سیم کارت ، تلفن ثابت و دامنه
رند / اخبار

راه‌های مقابله با کم فروشی اینترنتی چیست؟

راه‌های مقابله با کم فروشی اینترنتی چیست؟

تاریخ درج: ۱۳۹۸/۲/۳۱ تعداد بازدید: 395

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، چند وقت پیش پس از بررسی برخی از اپراتورهای ارائه کننده اینترنت مشخص شد که برخی از این شرکت‌ها بین حجم درخواستی مشترکین و میزان ارائه شده 5 تا 8 درصد کم فروشی داشته‌اند که این موضوع موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شده است.

هرچند بسیاری از شرکت‌ها درباره پنج درصد کم‌فروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره کرده‌اند،  اما حسین فلاح جوشقانی  رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این خصوص گفت: به منظور جلب رضایت‌مندی مشترکین و حفظ حقوق آ‌نها اپراتورها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بسته‌های فروخته شده به مشترکین جبران کنند، زیرا این دلایل ارتباطی به مشترکین ندارد.

راه‌های مقابله با کم فروشی اینترنتی چیست؟

در کل از آنجایی که بسیاری از کارهای روزانه افراد توسط اینترنت انجام می‌شود و حتی در برخی مشاغل و امور کاری در صورت نبودن اینترنت مشکلات فراوانی ایجاد می‌شود، دغدغه بسیاری از کاربران بسته‌های اینترنتی و احتمال کمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری ‌شده است.

همان طور که می‌دانید رگولاتوری برای نظارت بر کار اپراتورهای اینترنتی از کاربران درخواست کرده است تا در صورت  مشاهده هرگونه تخلفی در زمینه کم‌فروشی اینترنت از طریق شماره 195 یا مراجعه به سایت 195.cra.ir شکایات خود را ثبت کنند.

روش تست سرعت اینترنت چیست؟

در زمان تست سرعت به منظور محاسبه دقیق‌تر سرعت ارسال و دریافت سرویس خود، باید نسبت به قطع اتصال VPN و کلیه دانلودهای درحال اجرا یا مرورگرهای در حال استفاده از اینترنت اقدام کرده و ارتباط با کلیه وسایل استفاده‌کننده از سرویس از قبیل موبایل، تبلت و سایر تجهیزات مشابه را قطع کنید.

در کل مشترکین می‌توانند برای آگاهی از کیفیت اینترنت خود به سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت اپراتورها که در رگولاتوری قرار داده شده مراجعه کنند و سرویس خود را بررسی کنند.

مشترکان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال داده می‌توانند از طریق لینک‌های معرفی شده نسبت به سنجش شاخص‌های کیفیت سرویس دریافتی خود از قبیل latency ،packet loss، سرعت دانلود و آپلود اقدام کرده و در صورت عدم تطبیق موارد فوق‌الذکر با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شکایت بر اساس کد رهگیری تخصیص‌یافته توسط سامانه اپراتور اقدام کنند.



نظرات
Comments

نظر جدید


برای ثبت نظر ابتدا در سایت لاگین کنید

لطفا ابتدا در سایت لاگین کنید!