خطر هک برای کاربران اینترنت اکسپلورر

خطر هک برای کاربران اینترنت اکسپلورر

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، اگر شما از کاربران فضای مجازی هستید و نمی‌خواهید رایانه یا سیستم کامپیوترتان هک شود، به هیچ وجه از مرورگر اینترنت اکسپلورر (internet explorer) استفاده نکنید، و حتی بهتر است این اپ را از سیستم خود پاک کنید.

این جملات مربوط به گزارشی است که به تازگی از طرف کارشناسان امنیت سایبری برای کاربران فضای مجازی منتشر شده است. طبق این گزارش سیستم‌هایی که بر روی آن اینترنت اکسپلورر نصب است، حتی اگر کاربر از آن استفاده نکند به دلیل نقص‌های امنیتی و آسیب پذیری‌های موجود در مرورگر مذکور این امکان را به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهد تا تمامی داده‌های مورد نظر خود را از رایانه کاربر به سرقت برده و به آنها دسترسی پیدا کنند.

خطر هک برای کاربران اینترنت اکسپلورر

البته این نقطه ضعف اینترنت اکسپلورر تنها مربوط به این روزها نیست بلکه در طول سال‌های گذشته نیز خبرهای مختلفی در خصوص عدم امنیت این مرورگر عنوان شده بود، به عنوان مثال در سال 93  شرکت امنیت سایبری "فایر آی"  از وجود یک حفره امنیتی خطرناک در نسخه‌های 9 تا 11 خبر داد.

در واقع هکرها با استفاده از حفره در مرورگر اینترنت اکسپلورر قادر بودن تا کدهای دلخواه خود را از راه دور بر روی کامپیوتر کاربران این مرورگر اجرا کنند. به این ترتیب تمامی کاربران نسخه‌های مختلف مروگر اینترنت اکسپلورر با خطر از دست دادن اطلاعات خود روبرو می‌شدند.

اما خطری که در حال حاضر اطلاعات کاربران را تهدید می‌کند، به اندازه‌ای مهم است که برای حذف کردن اینترنت اکسپلورر از کامپیوترهایتان کافی است، زیرا طبق گزارش‌های جدیدی که اعلام شده است، حتی وجود این مرورگر بر روی کامپیوترتان نیز می‌تواند موجب نفوذ هکرها شود.

این آسیب‌پذیری که در آخرین نسخه این مرورگر اینترنتی مشاهده شده بیشتر از همه کاربران سیستم عامل‌های ویندوز 7 و 10 را هدف قرار گرفته است.

نکته جالب این است که پس از گزارش جان پیج، محقق امنیت شبکه، در مورد عدم امنیت اینترنت اکسپلورر، شرکت مایکروسافت از انتشار آپدیت جدید آن خودداری کرده و تنها به گفتن این نکته که در آینده راه حلی برای این مسئله خواهند یافت بسنده کرد.

بنابر این در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با این مشکل و جلوگیری از هک اطلاعات، حذف کردن کامل اینترنت اکسپلورر از سیسستم‌های کامپیوتری می‌باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید