ارسال بیش از 500 پیامک در شبانه روز ممنوع است

ارسال بیش از 500 پیامک در شبانه روز ممنوع است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، با توجه به مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی  ارسال پیامک انبوه ممنوع است، علاوه بر این سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز 500 پیامک تعیین شده است که اپراتورهای تلفن همراه از امروز 25 فروردین 98 آن را اجرائی می‌کنند.

از آنجایی که همچنان مشترکین زیادی از مزاحمت‌های پیامک‌های تبلیغاتی ابراز نارضایتی می‌کنند، وزارت ارتباطات با محدودسازی تعداد پیامک‌های ارسالی و رساندن این محدودیت به 500 عدد در شبانه روز تلاش می‌کند راه حل مناسبی برای این مشکل بیابد.

ارسال بیش از 500 پیامک در شبانه روز ممنوع است

هرچند محدودسازی تعداد پیامک‌های ارسالی به 500 عدد در شبانه روز اولین اقدام رگولاتوری محسوب نمی‌شود و پیش از این نیز  اقدامتی همچون راه اندازی سامانه ستاره 800 (مشترکین با استفاده از این سامانه می‌تواند از تعداد سرویس‌های ارزش افزوده فعال مطلع شوند و آنها را قطع کنند)، ارسال شماره‌های مزاحم به 195، قطع بیش از 120 هزار سیم کارت مزاحم و مواردی از این قبیل انجام شده است.

پیامک‌های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود، البته بسیاری از پیامک‌های ارسالی با شماره‌های تلفن همراه شخصی ارسال می‌شود و امکان ثبت شکایت از این شماره‌ها نیز در سامانه 800 فراهم شده است.

با توجه به صحبت‌های مجید حقی،  این تصمیم در راستای رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشترکین در حوزه ICT اجرایی شده است و این انتظار وجود دارد که رضایت‌مندی مشترکین را در پی داشته باشد. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید