سایت ثبت گوشی مسافری سرانجام باز شد

سایت ثبت گوشی مسافری سرانجام باز شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی، در جلسه مشترکی که روز گذشته با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با طرح رجیستری برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا این سایت فعلا برای مسافران و غیر مسافران باز بماند تا بازار شب عید با مشکل مواجه نشود و وارد کنندگان بتوانند برای تامین نیاز بازار کالای خود را وارد کنند.

حدودا هفته گذشته بود که مهدی محبی از بسته شدن وب‌سایت ثبت گوشی مسافری روی غیرمسافران خبر داد و گفت: با اتصال سامانه‌ ناجا و گمرک به یکدیگر، از این پس افرادی که از کشور خارج وارد ایران نشدند  نمی‌توانند گوشی ثبت کنند. اما این سامانه همچنان برای مسافران واقعی، یعنی کسانی باز است که از کشور خارج و به آن وارد شده‌اند. 

سایت ثبت گوشی مسافری سرانجام باز شد

با آن که در ابتدا هدف از بستن سایت ثبت گوشی مسافری  جلوگیری از قاچاق و واردات موبایل به صورت مسافری عنوان شد، اما پس از گذشت چند روز و با اعتراض برخی از موبایل فروشان، عرضه گوشی به مردم با اختلال همراه شد.

بسیاری از فروشندگان که برای بازار شب عید از طریق  مسافری اقدام به  واردات تلفن همراه کرده بودند با بسته شدن سایت دیگر امکان ثبت این گوشی ها را ندارند. حتی در بعضی موارد بسته شدن سایت باعث افزایش  سه میلیون تومانی قیمت موبایل شده بود!!

در کل پس از این اتفاقات در بازار موبایل و بر اساس صحبت‌های محبی برای جلوگیری از زیان فعالان این بازار و وتامین کالای مورد نیاز خریداران در شب عید، سرانجام روز گذشته کمیته رجیستری در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان وزارت صنعت، اتاق اصناف قوه قضاییه، سازمان حمایت از مصرف کنندگان وستاد تنظیم بازارداشت، تصمیم بر آن شد که سایت مذکور تا اطلاع ثانوی باز بماند.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه پس از بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری و در ادامه اعتراض فروشندگان تلفن همراه ، گفت: اهالی بازار از قانون تبعیت می‌کنند. صحبت تنها روی کالا‌هایی است که در برخی نقاط کشور در مغازه‌ها مانده‌اند. به هرحال سایت مسافری گوشی تلفن همراه در حالی همچنان روی واردات این کالا برای افراد غیر مسافر باز است که بارها وبارها مسئولان طرح رجیستری از رویه واردات گوشی به شیوه مسافری انتقاد کرده اند و حالا با این اقدام به نظر می‌رسد که زور واردکنندگان غیر رسمی همچنان از قانون بیشتر است.

البته طبق صحبت‌های محبی در خصوص این که این تصمیم برای چه مدتی گرفته شده است، گفت: هیچ چیز مشخص نیست و بازه زمانی مشخصی برای این تصمیم اعلام نشده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید