قوانین قطع و تخلیه تلفن ثابت چیست

قوانین قطع و تخلیه تلفن ثابت چیست

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، شرکت مخابرات کشور با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات، تحت عنوان "دستورالعمل نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشترکین بدهکار تلفن ثابت و همراه پس‌پرداخت (دائمی)" امکان قطع یا تخلیه خطوط تلفن ثابت بدهکار را دارد.

با توجه به صحبت‌های محمدرضا بیدخام مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات، در کل دو نوع مشترک تلفن ثابت داریم. دسته اول، تلفن ثابت ودیعه دار  (کسانی که تلفن آن‌ها مربوط به مردادماه 87 به قبل است)، امی‌باشد که اگر قبض این مشترکین به 80 درصد مبلغ ودیعه برسد، شامل قطع یک‌طرفه می‌شوند. 

قوانین قطع و تخلیه تلفن ثابت چیست؟

دسته دوم مربوط به مشترکینی است که که دارای تلفن‌های هزینه اتصال هستند. قبض این افراد اگر به بالای 20 هزار تومان برسد، پس از گذشت 15 روز از حداکثر زمان پرداخت قبض، قطع یک طرفه می‌شود.

البته توجه داشته باشید که قطع کردن خطوط تلفن، قوانین خاصی دارد، که شامل آگاه ¬کردن مشترک از وضعیت بدهی وی با درج در صورت‌حساب و یا استفاده از روش¬‌های ارتباط تلفنی و یا ارسال پیامک یا استفاده از سایر روش¬‌های ارتباطی مانند ارسال نامه الکترونیک می‌باشد.

در پایان باید بدانید کسانی که دو دوره پیاپی قبض خود را پرداخت نکنند، در ابتدا خط آنها دوطرفه قطع می‌شود و در صورت گذشت یک سال از تاریخ قطع دوطرفه، اگر مشترک با بی‌توجهی به اخطارهای صادرشده از طرف شرکت مخابرات اقدام به پرداخت بدهی نکند، دارنده پروانه ارائه خدمات تلفن ثابت که در اینجا شرکت مخابرات ایران است، مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، ملزم به جمع‌آوری، سلب امتیاز و تخلیه خط تلفن ثابت مشترک خواهد بود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید