راه‌اندازی سامانه محاسبه سرعت اینترنت خانگی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

راه‌اندازی سامانه محاسبه سرعت اینترنت خانگی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راه اندازی سامانه‌ای در سایت خود امکان سنجش سرعت و نرخ حجم اینترنت مصرف خانگی و اندرویدی را به تفکیک اپراتورهای ارائه دهنده این خدمات به کاربران خود داده است.

در واقع از آنجایی که سرعت دانلود و آپلود داده در اینترنت یکی از مهم ترین بحث هاست و بسیاری از کاربران نسبت به سرعت ارائه شده توسط شرکت‌های خدمات اینترنتی شکایت دارند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت رسیدگی به شکایت هم وطنان چنین سامانه‌ای را راه اندازی کرده است.

راه اندازی سامانه محاسبه سرعت اینترنت خانگی توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

در واقع مشترکین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سامانه محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت سازمان تنظیم مقررات، اینترنت دریافتی خود را از لحاظ Latency، سرعت آپلود و دانلود مورد سنجش قرار دهند و در صورت عدم تطبیق موارد ذکر شده با مقادیر مندرج در قرارداد سرویس نسبت به درج شکایت بر اساس کد رهگیری تخصیص یافته توسط همین سامانه اپراتور اقدام کنند.

توجه داشته باشید، از آنجایی که سامانه تست سرعت هر اپراتور متفاوت است، پیشنهاد شده که تنها از طریق سامانه سنجش سرعت شرکت ارائه‌دهنده سرویس دریافتی خود جهت سنجش سرعت اقدام کنید که سرعت اتصال در شبکه اپراتور و نیز سرعت اتصال به شبکه اینترنت به درستی اندازه‌گیری شود.

علاوه بر این در زمان تست سرعت به منظور محاسبه دقیق‌تر سرعت ارسال و دریافت سرویس خود، نسبت به قطع اتصال VPN و کلیه دانلودهای در حال اجرا و یا مرورگرهای در حال استفاده از اینترنت اقدام کرده و ارتباط کلیه وسایل استفاده‌کننده از سرویس از قبیل موبایل، تبلت و سایر تجهیزات مشابه را قطع کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید