تعداد کاربران اینترنت ثابت نسبت به اینترنت موبایل کاهش یافته است

تعداد کاربران اینترنت ثابت نسبت به اینترنت موبایل کاهش یافته است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، موسسه "آکامای تکنولوژی" هر سه‌ماه در ‌سال گزارشاتی از میانگین سرعت اینترنت کشورهای مختلف ارایه می‌کند. این تحلیل که براساس بررسی 200 ‌هزار‌میلیارد درخواست از 149 کشور جهان آماده شده است، به مقایسه پارامترهای مهم کشورها با یکدیگر در سه‌ماهه اول ‌سال 2017 می‌پردازد. با توجه به تحقیقات این موسسه کشور کره همچون سال‌های قبل در رتبه اول قرار دارد و پرسرعت ترین اینترنت جهان را به خود اختصاص داده است. 

تعداد کاربران اینترنت ثابت نسبت به اینترنت موبایل کاهش یافته است

متاسفانه در رتبه بندی کشورهای جهان، ایران در سرعت اینترنت رتبه مناسبی ندارد، زیرا ایران با سرعت میانگین  4.7 مگابیت بر ثانیه رتبه 107 جهان را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است 61 درصد از اتصالات ایران به اینترنت با سرعتی بالاتر از 4 مگابیت برثانیه بوده و در رتبه 91 جهان قرار می‌گیرد اما تنها 1.3 درصد از این اتصالات سرعتی بیش از 10 مگابیت برثانیه داشتند که به سه‌ماهه قبلی 6 درصد کاهش یافته است.

تعداد کاربران اینترنت ثابت در کشور کاهش یافته است

این روزها اکثر کسانی که به اینترنت نیاز دارند ترجیح می‌دهند از اینترنت موبایلشان استفاده کنند. در واقع این روزها استفاده از اینترنت ثابت به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و به  10 میلیون نفر رسیده است و کاربران اینترنت همواره روز به روز بر تعدادشان اضافه می‌شود.

سرعت دانلود با اینترنت وای فای در ایران 5.1 و سرعت دانلود اینترنت موبایل 13.4 مگابیت بر ثانیه است. ایران از لحاظ اختلاف سرعت اینترنت در رده هشتم جهان قرار دارد. شاید این موضوع دلیل کافی برای استقبال روز افزون کاربران از اینترنت موبایل باشد.

گفتنی است  درحال حاضر تعداد مشترکان اینترنت در ایران به 71 میلیون و 249 هزار و 601 نفر رسیده است که از این تعداد 61 میلیون و 2014 هزار و 329 نفر از اینترنت سیار و تنها 10 میلیون و 35 هزار و 272 نفر از اینترنت ثابت آن استفاده می‌کنند.

همراه اول، بیشترین تعداد کاربر تلفن همراه را داراست

طبق بررسی‌های انجام شده، از میان 91 میلیون و 824 هزار و 535 نفر مشترکین تلفن همراه، حدودا 60.11 درصد آن همراه اول، 36.22 درصد ایرانسل و 3.64 درصد نیز رایتل می‌باشند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید