لغو رزمایش قطع اینترنت

لغو رزمایش قطع اینترنت

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با توجه به نامه‌ای که در تاریخ 30 دی 97 بر اساس اعلام "سازمان پدافند غیرعامل" جهت "رزمایش قطع اینترنت" از سوی سداد صرفاً برای آگاهی پذیرندگان از وضعیت پیش رو ارسال شده، اطلاع‌رسانی‌شده بود که کلیه پذیرندگانی که دارای سرور خارج از کشور هستند، در تاریخ هفتم بهمن ماه از ساعت 10 تا 12 به مدت دو ساعت سرویس مبتنی بر کارت نخواهند داشت.

لغو رزمایش قطع اینترنت

پس از انتشاز خبر فوق محمدمهدی صادق مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد، ضمن تکذیب قطع اینترنت و الزام به استفاده از سرورهای داخلی از طرف شرکت سداد و شاپرک، گفت: تغییر آی‌پی‌ها و تنظیمات جدید تجهیزات این شرکت امری عادی و رویه جاری این شرکت است که به پذیرندگان نیز در مواقعی که اینگونه تست‌های فنی صورت می پذیرد اطلاع رسانی می‌شود. اساسا طرح شایعه‌ی قطع اینترنت وهر نوع گمانه‌زنی در این زمینه و اعلام هرگونه الزام و اجبار در خصوص انتقال سرورها به داخل کشور از طرف این شرکت و شرکت شاپرک قویا تکذیب می‌شود.

پس از انتشار خبر رزمایش قطع اینترنت، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حساب توییتری خود از این موضوع انتقاد کرد
وی در توییتر خود نوشت:

تصور کنید یک روز صبح متوجه بشید که تمام سامانه‌های بانکی بانک شما تا اطلاع بعدی از دسترس خارج شده است، چه حس و عکس العملی خواهید داشت؟ چه کسانی را مسئول می‌دانید؟

سپاس، همین دلایل که در همین مدت کوتاه در قالب نظرمردم طرح کردید، زیرساخت بانکداری الکترونیکی از زیرساخت‌های حیاتی کشور محسوب می‌شود، باید در برابر تهدیدات از جمله تحریم، مقاوم باشد. تست امروز پدافند غیرعامل بر روی شرکت سداد، برای سنجش تاب‌آوری آن بوده و ارتباطی با اینترنت کشور ندارد.

عبارت رزمایش قطع اینترنت یکی از فجیع‌ترین عباراتی بود که برای ضایع کردن یک موضوع بسیار مهم مثل بررسی تاب‌آوری زیرساخت‌های حیاتی کشور، بکار برده شد. اینگونه ناشی‌گری می‌کنیم و بعد فضای مجازی را مقصر می‌دانیم. باید بپذیریم در شناخت رسانه ضعف داریم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید