نکاتی درباره کولر گازی و اسپلیت

نکاتی درباره کولر گازی و اسپلیت

کولر گازی وسیله‌ای است که برای تهویه مطبوع، در داخل ساختمان‌ها و مراکز صنعتی استفاده می‌شود. کولر گازی با توجه امکانات و قطعاتی که داخل آن تعبیه شده، هوای گرم را به هوای سرد تبدیل کرده و به محیط بیرون انتقال می‌دهند کولر گازی با توجه به تجهیزاتی که دارد به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

کولرگازی

کولر گازی اسپلیت یا دو تکه
کولر گازی اسپلیت یا دو تکه از دو پنل بیرونی و درونی تشکیل شده که قسمت داخلی آن را یونت داخلی یا اوپراتور و بخش بیرونی آن را کندانسور یا یونیت خارجی می‌نامند. کولر گازی اسپلیت به دلیل ویژگی‌هایی که دارد نسبت به دیگر کولرهای گازی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. کولر گازی اسپلیت یا دو تکه، قابلیت تایمر یا تنظیم دما دارد و پس از مدت زمان مشخص، به‌طور خودکار خاموش می‌شود. همچنین کولر گازی اسپلیت به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از:


کولر گازی اسپلیت سرد
کولر گازی اسپلیت سرد در مناطق گرم و مرطوب و فصول گرم سال مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که محدودیت دمایی دارد و بین 16 الی 26 درجه سانتیگراد هوا را تهویه می‌کند. کولر گازی اسپلیت معمولا برای منازل و یا فضاهای کوچک به‌کار می‌رود.

کولر گازی اسپلیت سرد و گرم
کولر گازی اسپلیت سرد و گرم قابلیت‌های بیشتری نسب به سایر کولرهای گازی دارد. کولر گازی اسپلیت سرد و گرم با توجه به تغییر دمایی که دارند، هم در فصول سرد و هم در فصول گرم سال مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. این نوع از کولر گازی بین 16 الی 35 درجه را تغییر می‌دهند.



کولر گازی اینورتر چیست
کولر گازی اینورتر نسل جدیدی از کولر های گازی اسپلیت است. کولر گازی اینورتر بین 30 تا 60 درصد نسبت به دیگر کولرهای گازی برق را کمتر مصرف کرده و همین‌طور صدای کولر گازی کمتر است و همین‌طور پنل‌های کولر گازی اینورتر با وای فای تنظیم می‌شوند. از طرفی کولرگازی اینورتر معایبی نیز دارد. این کولر گازی هزینه و قیمت بالایی دارد. از طرفی تمام برنامه‌های این کولر گازی دیجیتال هستند و اگر در بعضی از آن‌ها اختلال یا مشکلی وارد شود؛ کولر گازی قادر به فعالیت نخواهد بود و همین‌طور تعمیرات آن به کارشناسی متخصص نیاز دارد.



کولر گازی پنچره‌ای
این نوع کولر گازی با اتصال کابل برق تعبیه شده در آن به پریز کار می‌کند و نیازی برق‌کشی جداگانه ندارد و همین‌طور بدنه آن داخل پنجره نیز قرار می‌گیرد. کولر گازی پنجره‌ای قدرت خنک‌کنندگی بالایی داشته و قیمت پایینی دارد. از طرفی کولر گازی پنجره‌ای از وزن بالایی برخوردار است و صدای زیادی تولید می‌کند.



کولر گازی ایستاده
از این نوع کولر گازی عموما در مصارف صنعتی یا اماکن پر تردد مانند فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حمل و نصب این کولرها بسیار آسان است و همین‌ نیازی به انجام خدمات نصب مانند کولر گازی اسپلیت ندارد.




نکاتی درباره خرید کولر گازی

نوع کولر گازی
قبل از خرید کولر گازی بهتر است نوع آن را مشخص کرد. هر کدام از کولرهای گازی ویژگی‌های خاصی دارند که باید با توجه به فضا و محیط یکی از آن‌ها انتخاب شود.

میزان مصرف انرژی کولر گازی
هر کدام از کولر های گازی میزان مصرف انرژی مصرف می‌کند؛ به عنوان مثال کولر گازی نسبت به سایر کولرهای گازی کم‌تر انرژی مصرف کرده؛ در حالی که مصرف انرژی اسپلیت بیشتر است. در زمان خرید کولر گازی باید به مدت زمانی که از کولر گازی استفاده می‌شود و همین‌طور میزان مصرف انرژی آن‌ها توجه کنید.

مراحل نصب کولر گازی
اگر کولر گازی را برای محل‌های می‌خواهید استفاده کنید که پس از مدتی باید جابه‌جا شوید؛ بهتر است از کولرهای گازی اسپلیت که نصب پیچیده دارند استفاده نکنید. در این زمان کولرهای گازی ایستاد یا پنجره‌ای گزینه‌های مناسبی می‌باشند.

قدرت خنک‌کنندگی کولر
قدرت خنک‌کنندگی یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید کولر گازی مورد توجه قرار داد؛ قدرت سرمایش کولر گازی با نماد BUT نشان داده می‌شود. در زمان خرید بهتر است کولر گازی متناسب با فضا و محیط خود را انتخاب کنید. کولرهایی که قدرت خنک‌کنندگی بالایی دارند معمولا مناسب فضاهایی با متراژ بالا هستند؛ در حالی که کولرهای گازی با قدرت خنکی پایین بهتر است در محیط‌های کوچک استفاده شوند.



این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید