میزان مصرف دیتای کاربران مخابرات 61 درصد رشد داشته است

میزان مصرف دیتای کاربران مخابرات 61 درصد رشد داشته است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با توجه به آمار ثبت شده تعداد کسانی که از ترافیک داخلی در دی ماه 97 استفاده می‌کنند نسبت به دی ماه 96 حدودا 61 درصد افزایش داشته است.

سید مجید صدری در آخرین توییت خود در خصوص تعداد مشترکین اینتزنت پرسرعت مخابرات چنین گفت:
طبق آمار ثبت‌شده و برآورد مصرف دیتای مشتریان شرکت مخابرات ایران، در اواخر دی‌ماه 97، 61 درصد رشد نسبت به زمان مشابه سال 96 داشتیم که رشد قابل‌توجهی برای این حوزه مهم مخابراتی است.

میزان مصرف دیتای کاربران مخابرات 61 درصد رشد داشته است

با توجه به توییت مهندس صدری میزان مصرف دیتای بین الملل در سال 97 نسبت به سال 96 حدودا 55 درصد رشد داشته است، علاوه بر این در همین بازه زمانی کاربران اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران 400 درصد بیشتر از سال گذشته از ترافیک داخل استفاده کرده‌اند که توجه به بهره‌مندی از پتانسیل بومی و ملی را نشان می‌دهد که همسو با رویکرد وزیر محترم ارتباطات و تلاش‌های ایشان در این مسیر است.

آیا قیمت اینترنت در سال آینده افزایش می یابد؟

در مصاحبه‌ای که با صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت زیرساخت انجام شده است، در پاسخ به اینکه آیا سال آینده در صورت تغییر قیمت ارز نیمایی، قیمت اینترنت تغییری خواهد داشت یا خیر؟ گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت برای تغییر نرخ اینترنت هیچ برنامه‌ای ندارد و قیمت اینترنت توسط شرکت زیرساخت سال آینده گران نمی‌شود.

عباسی شاهکوه در خصوص سیاست شرکت زیرساخت گفت: همانطور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است سیاست شرکت زیرساخت ارائه پهنای باند اینترنت است، علاوه بر این شرکت زیرساخت یک شرکت دولتی است.

همان طور که می‌دانید در طی چند ماه اخیر چند مرتبه قیمت اینترنت شرکت زیرساخت به اپراتورها کاهش پیدا کرده است که این کاهش قیمت، رشد درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت را به همراه داشته است و فرصت رقابتی برای اپراتورها را فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ضمت صحبت در خصوص احتمال افزایش قیمت مکالمات بین‌الملل، افزود: افزایش قیمت در صورت تغییر قراردادها و افزایش و نوسان‌های قیمت ارزی که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان ارز نیمایی خریداری می‌شود، در بحث مکالمات بین‌الملل است.

در پایان عباسی در مورد ارتباط میان شرکت زیرساخت و اپراتورها در حوزه مکالمات بین الملل چنین گفت: با توجه به قراردادی که میان اپراتورها و شرکت زیرساخت منعقد شده است، هزینه و درآمد تماس های بین المللی مربوط به اپراتورها است و آنها تنها باید هزینه انتقال ترافیک را به شرکت زیرساخت بدهند. 

توجه داشته باشید که رشد بازار و کاهش هزینه اپراتورها، دریافت تخفیف از قراردادها را به دنبال دارد، علاوه بر این شرکت زیرساخت نیز دیگر درگیری برای قرارداد با اپراتورهای داخلی و خارجی نخواهد داشت. 

علاوه بر این حدودا 8 درصد از هزینه شرکت‌های اپراتور بابت خدمات دریافتی از شرکت ارتباطات زیرساخت ایران است که این دسته از خدمات شامل تامین پهنای باند اینترنت، ترافیک بین‌الملل، فضا و امکانات زیرساختی و انتقال بین استانی است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید