دانلود اینترنت داخلی نسبت به اینترنت خارجی افزایش 3 برابری داشته است

دانلود اینترنت داخلی نسبت به اینترنت خارجی افزایش 3 برابری داشته است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، تقریبا دو سال از آغاز طرح جداسازی اینترنت داخلی از اینترنت بین‌المللی می‌گذرد، و بر اساس مصوبه 248 کمیسیون تنظیم مقررات که در آن زمان به تصویب رسید، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات کشور با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت باید شرایطی فراهم می‌کردند تا ترافیک پهنای باند داخلی به ‌صورت جدا از ترافیک پهنای باند بین‌المللی این شرکت در دسترس سایر اپراتورها قرار می گرفت.

توجه داشته باشید که طرح تفکیک اینترنت داخلی از اینترنت خارجی که با هدف رونق شبکه ملی اطلاعات در  از پانزدهم اسفندماه 95 در دستورکار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران قرار گرفته بود، در یک سال گذشته رشد ترافیک در مرکز تبادل ترافیک داخلی، با افزایش بیش از 300 درصدی آن روبه‌رو بوده و در ساعت‌های پیک این ترافیک به بیش از 700 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

دانلود اینترنت داخلی نسبت به اینترنت خارجی افزایش 300 درصدی داشته است
با توجه به صحبت‌های بهزاد اکبری عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور است، و شبکه ملی اطلاعات عناصر زیرساختی دیگری مانند مراکز تبادل ترافیک داخل (IXP ها) و مراکز داده نیز دارد که شرکت ارتباطات زیرساخت با پیش قدمی در سال 95 مرکز تبادل ترافیک داخلی را ابتدا در تهران و سپس در شهرهای شیراز، تبریز، اصفهان، مشهد، قم و اهواز راه‌اندازی کرد. خوشبختانه با راه‌اندازی این مراکز، شاهد رشد عظیمی در میزان ترافیک داخلی بودیم که سهم قابل توجهی در کاهش هزینه ارتباطات داخلی، هم برای اپراتورها و هم برای مصرف‌کننده نهایی، داشت.

طبق گفته‌ها در ابتدای راه‌اندازی مرکز تبادل ترافیک تهران در اردیبهشت و خرداد 95، میزان ترافیک این مرکز زیر 10 گیگابیت بر ثانیه بود که در کوتاه‌مدت به 30 گیگابیت بر ثانیه رسید. در یک سال اخیر نیز با رشد قابل توجه ترافیک در مرکز تبادل ترافیک داخلی تهران، با افزایش بیش از 300 درصدی آن در شهریور 97 نسبت به شهریور 96 روبرو بودیم که در مجموع، در ساعت‌های پیک، این ترافیک به بیش از 700 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

اکبری در پایان گفت: با توجه به رشد فزاینده کسب وکارها، محتوا و خدمات داخلی در یک سال گذشته، ترافیک داخلی درحالی طی یک سال گذشته با رشد 300 درصدی روبرو بوده که ترافیک اینترنت کمتر از 60 درصد رشد داشته که این امر نتیجه تلاش تمامی اکوسیستم فضای مجازی کشور بوده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید