قطع 50 هزار سیم کارت مزاحم توسط اپراتورها

قطع 50 هزار سیم کارت مزاحم توسط اپراتورها

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حاشیه مراسم توسعه نسل چهارم ارتباطات سیار روی مسیر ریلی قم- مشهد که 18 آذرماه 97 برگزار شد، از قطع 50 هزار سیم کارت مزاحم خبر داد.

قطع 50 هزار سیم کارت مزاحم توسط اپراتورها

تقریبا یک سالی از طرح قطع سیم کارت‌های مزاحم می‌گذرد و در این راه از روش‌های مختلفی استفاده شد که برخی از آنها پاسخ گوی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی نبوده است.

یکی از دلایلی که برخی از شرکت‌های کوچک برای تبلیغات به سمت پیامک‌های تبلیغاتی می‌روند این است که تبلیغات در صداوسیما و بیلبوردهای شهرداری عموما بسیار پرهزینه است، و طبیعتا این شرکت‌ها به مسیرهای ارزان ‌قیمتی همچون پیامک سوق پیدا می‌کنند که موجب آزار و اذیت مردم می‌شود.

با توجه به صحبت‌های جوشقانی پیش بینی این موضوع که بتوان تعداد پیامک‌های انبوه مزاحم را به صفر رسانید کار دشواری است، اما وزارت ارتباطات تمامی روش‌های ممکن را امتحان خواهد کرد. به عنوان مثال یکی از روش‌های  موجود استفاده از  سامانه #800* و  هم‌چنین سامانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزیابی خود اپراتورها است.

جوشقانی در طول سخنرانی خود در خصوص انواع پیامک‌های تبلیغاتی و نحوه مسدود کردن آنها نیز این چنین توضیح داد: پیامک‌های انبوه دو دسته هستند، یک سری سرشماره‌های مشخص که با 1000، 2000 و مانند اینها شروع می‌شوند که عموما شرکت‌های حقوقی هستند و مشترکان می‌توانند در سامانه، خواستار مسدود شدن این پیامک‌ها شوند. یک سری پیامک‌های آزاردهنده تبلیغاتی از سیم‌ کارت‌های شخصی است که آ‌نها را هم شناسایی و مسدود می‌کنیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید