اختلاف اپراتورهای اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه بر سر قیمت اینترنت

اختلاف اپراتورهای اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه بر سر قیمت اینترنت

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، از آنجایی که تعرفه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه نسبت به شرکت‌های اینترنتی ارزان‌تر است، بسیاری از مشترکین ترجیح می‌دهند که از اینترنت موبایل خود استفاده کنند، اما این موضوع به مرور زمان برای کشورمان خوب نیست.

اختلاف میان اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های FCP (اپراتورهای اینترنتی) موضوع جدیدی نیست، زیرا چند وقتی است که برخی از اپراتورهای اینترنتی به افزایش تعرفه صوتی اپراتورهای موبایل و کاهش تعرفه اینترنت معترضند، زیرا به اعتقاد آنها این افزایش تعرفه صوت موجب می‌شود کاربران بیشتر از اینترنت خط خود استفاده کنند و دیگر نیازی به اینترنت اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی نداشته باشند.

اختلاف اپراتورهای اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه بر سر قیمت اینترنت

در مصاحبه‌ای که با رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای انجام شد، وی در خصوص محدودیت‌هایی که اینترنت موبایل برای کاربران خود ایجاد می‌کند این چنین گفت: شما برای داشتن اینترنت اشیا، تلویزیون اینترنتی و مواردی از این قبیل به پهنای باند کافی نیاز دارید که نمی‌توانید آن را به وسیله اینترنت موبایل تامین کنید. در واقع عدم سرمایه‌گذاری روی اینترنت ثابت و شبکه فیبر نوری در درازمدت یک تهدید برای مملکت حساب می‌شود. از همین رو ما جلساتی را با خود اپراتورها، مخابرات و وزارت ارتباطات برگزار می‌کنیم تا راه حلی برای این مشکل بیابیم.

از نظر محمدباقر اثنی‌عشری دو دلیل مهم وجود دارد که کاربران ترجیح می دهند از اینترنت موبایل خود استفاده کنند، یکی از این دلایل بحث کیفیت خدمات است، و اما دلیل دیگر که مهم تر نیز هست بحث قیمت بالای FCP ها و قیمت پایین اپراتورهای تلفن همراه است.

اثنی عشری در مورد راه حل‌های موجود این چنین گفت: وزارت ارتباطات پیشنهاد داده است که 17 تا FCP موجود با هم ادغام شوند و در کل به 5 شرکت ارائه دهنده اینترنت تبدیل شوند. شاید به ظاهر این روش مناسب باشد، اما این شرکت‌ها برای توسعه کارهایشان سرمایه گذاری‌های مختلفی انجام داده‌اند، که به همین دلیل این کار به راحتی انجام نمی‌شود.

توجه داشته باشید بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در خصوص وضعیت استفاده ایرانی‌ها از اینترنت پرسرعت تا پایان خردادماه سال 97، تعداد مشترکین آنلاین به بیش از 70 میلیون نفر رسیده که بیش از 60 میلیون آن را کاربران اینترنت پرسرعت موبایل تشکیل می‌دهند.

بر اساس این آمار، تعداد مشترکان اینترنت باندپهن به 72 میلیون و 941 هزار و 877 نفر رسیده است که از این تعداد به طور دقیق، 12 میلیون و 888 هزار و 50 نفر مشترک اینترنت ثابت یا ADSL و 60 میلیون و 53 هزار و 827 نفر کاربر اینترنت پرسرعت موبایل هستند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید