ثبت نام 1300 سایت در پرتال سازمان فناوری اطلاعات

ثبت نام 1300 سایت در پرتال سازمان فناوری اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیش از 95 درصد وب‌سایت‌های داخلی برای محاسبه ترافیک نیم بها آدرس IP خود را در سامانه سازمان فناوری اطلاعات ثبت کردند.

موضوع تخصیص ترافیک نیم بها به وب‌سایت‌های داخلی بیش از یک سال است که مورد بحث صاحبین، مدیران و برخی از کاربران وب‌سایتهای داخلی است.

ازآنجایی که برخی از مخاطبین اینترنتی انتقاداتی نسبت به عدم محاسبه تخفیف نیم بها برای برخی سایت‌های داخلی داشتند، شورای فنی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات پس از طراحی سامانه ثبت آی پی به آدرس http://icip.ito.gov.ir، تمامی سایت‌های داخلی را مستلزم کرده است که در این پرتال، آدرس IP خود را به ثبت برسانند.

ثبت نام 1300 سایت در پرتال سازمان فناوری اطلاعات

در حال حاضر 1300 سایت داخلی در پرتال سازمان فناوری اطلاعات ایران ثبت‌نام کردند، که عمده آنها مربوط به انتشار ویدئو هستند، بنابراین 95 درصد ترافیک کشور رابه خود اختصاص داده اند.

با توجه به گفته‌های جوشقانی در حال حاضر 1300 وب‌سایت از تخفیف نیم بهای پهنای باند برخوردارند و سایر وب‌سایت‌های داخلی نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند تا اپراتورها براساس این لیست، تخفیف مدنظر را برای این وب‌سایت‌ها و کاربرانی که از آنها استفاده می‌کنند، لحاظ کنند.

دو مشکل اصلی در محاسبه تعرفه وب‌سایت‌های داخلی

  1. استفاده کاربران از VPN: هنگامی که شما از فیلترشکن استفاده می‌کنید حتی اگر در حال گشت و گذار در وب‌سایت‌های داخلی هم باشید، اپراتور این موضوع را تشخیص نداده و تخفیف نیم بها را برای آ‌نها اعمال نمی‌کند. بنابراین برای استفاده از تعرفه نیم بها از خاموش بودن فیلترشکن خود مطمئن شوید.
  2. تغییر مداوم آدرس IP برخی وب‌سایت‌ها: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در محاسبه تخفیف نیم بهای اینترنت برای وب‌سایت‌های داخلی وجود دارد، این است که این سایت‌ها به طور مداوم آدرس IP خود را تغییر می‌دهند و با وجودی که حتی یک بار، در سامانه به ثبت رسیده‌اند اما به دلیل تغییر IP آدرس، اپراتورها اطلاعی از داخلی بودن آنها ندارند و ترافیکشان نیم بها محاسبه نمی‌شود. بنابراین برای حل این مشکل وب‌سایت‌های داخلی باید مرتبا آدرس IP خود را در سامانه ثبت وب‌سایت اعلام کنند تا مشکلی پیش نیاید.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید