آیا تماس بان همراه اول هزینه دارد

آیا تماس بان همراه اول هزینه دارد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، چند وقتی است که در فضای مجازی خبرهای ضد و نقیضی از هزینه داشتن سیستم تماس بان منتشر شده است.

از آنجایی که سرویس تماس بان به عنوان یک سرویس کاملا رایگان توسط همراه اول معرفی شده است، انتشار این خبر که هر پیامک حدودا 500 تومان هزینه دارد موجب تعجب و شکایت بسیاری از کاربران این اپراتور شده است.

متن پیامی که در فضای مجازی انتشار یافت به صورت زیر بود: 

"شرکت مخابرات در ازای هر پیامکی که در خصوص در دسترس نبودن به شما می‌دهد (مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد، تماس شما از طریق پیامک به ایشان اعلام خواهدشد)، مبلغ 500 تومان به حساب شما منظور می‌کند و این سیستم را تماس‌بان نامیده است. جهت غیرفعال کردن این سیستم، عدد 5 را به 9914 ارسال کنید. این پیام را به گروه‌های دیگر بفرستید تا همه از این دزدی آشکار با خبر شوند."

آیا تماس بان همراه اول هزینه دارد؟

اما مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماس‌بان در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. بر روی این سایت آمده است: "تماس بان نام سرویسی از همراه اول است که به مشترکین اجازه می‌دهد از تماس‌های دریافتی خود در زمانی که در دسترس نیستند، اطلاع حاصل کنند. این سرویس این موضوع را با پیامک به شما اعلام می‌کند، اما در متن پیام خود تنها شماره تماس گیرنده را درج می‌نماید."

این اولین باری نیست که این قبیل پیام‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود، اما دلیل و منبع آن کاملا ناشناخته است. پیش از این، در فروردین 96 نیز چنین خبری برای برخی از مشترکین ارسال شده بود و به دنبال آن همراه اول در وب‌سایت خود ضمن مبهم دانستن منبع این گونه پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی، از مشترکین خود درخواست کرد جهت کسب اطلاعات صحیح به کانال‌های ارتباطی این اپراتور همچون پرتال اینترنتی www.mci.ir، مرکز تماس مشترکین با شماره 9990 و صفحات رسمی این اپراتور در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

سرویس تماس بان چیست و چگونه کار می‌کند؟

تماس بان نام سرویسی از طرف همراه اول است که به مشترکان خود این اجازه را می‌دهد تا از تماس‌های دریافتی خود در زمان خارج بودن از دسترس، اطلاع حاصل نمایند. در واقع در سرویس تماس بان اطلاعات مربوط به تماس‌گیرنده شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می‌شود.

چنانچه مشترک چندین تماس از دست رفته از یک شماره در زمان‌های مختلف داشته باشد، مجموع تعداد تماس‌ها به همراه ساعت و روز آخرین تماس از دست رفته در قالب یک پیامک به مشترک اعلام می‌شود.

از جمله مزیت‌های تماس بان نسبت به سایر سرویس‌ها نیز همین است که حداقل تعداد پیامک را برای اطلاع‌رسانی تماس‌های از دست رفته به مشترک ارسال می‌کند، یعنی اگر مشترک از 3 شماره مختلف تماس از دست رفته داشته باشد، هر 3 شماره در یک پیامک قرار داده می‌شود.

مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند با ارسال عدد 1 لاتین به شماره 9914 سرویس تماس بان را فعال نمایند. مشترکین برای فعال‌سازی، غیر فعال‌سازی، درخواست اعلام وضعیت سرویس و دریافت راهنمای سرویس می‌توانند به ترتیب کدهای 1، 5، 0 و پیامک بدون متن را به شماره 9914 ارسال کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید