اولین پیام در شبکه اینترنت را چه کسی ارسال کرد

اولین پیام در شبکه اینترنت را چه کسی ارسال کرد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، این روزها کمتر شخصی را می‌توان یافت که از اینترنت برای ارسال پیام‌های خود به دیگرن استفاده نکند. البته با تکنولوژی و پیشرفت‌های صورت گرفته هر کسی ممکن است از یک روش یا نرم افزار برای ارسال مطالب خود استفاده کند.

چه کسی اولین پیام در شبکه اینترنت را ارسال کرد؟

چارلی کلاین، یکی از دانشجویان دانشگاه UCLA اولین شخصی بود که توانست از طریق برنامه Arpanet حدودا 49 سال پیش یعنی در تاریخ 29 اکتبر 1969 اولین پیامک اینترنتی را بفرستد. نکته جالب این است که چارلی کلاین در ابتدا سعی کرد کلمه‌ "Login" را با استفاده از شبکه‌‌ بین کامپیوتری، به کامپیوتر دیگری که در مرکز تحقیقات دانشگاه استنفورد بود ارسال کند، اما به محض تایپ حروف L و O سیستم کرش شد و دو حرف به کامپیوتر مقصد ارسال شد.

شبکه آرپانت چبیست؟

آرپانت مخفف عبارت "شبکه‌ آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (Advanced Research Projects Agency Network)"  است.

این شبکه یکی از اولین شبکه‌های ارتباطی بر اساس ارسال و دریافت Packet بود و از پروتکل TCP/IP استفاده می‌کرد. هر 2 فناوری استفاده‌ شده در این شبکه، پایه‌های توسعه‌ اینترنت بودند. توسعه‌ شبکه‌ آرپانت توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ وزارت دفاع ایالات متحده‌ آمریکای پشتیبانی می‌شد.

با پیشرفت پروژه‌چج آرپانت، استانداردها و نیازها برای اتصال شبکه‌های متعدد به یکدیگر نیز توسعه یافتند. استانداردهای اینترنتورکینگ اجازه می‌دادند که شبکه‌های متعدد، به یکدیگر متصل شوند و شبکه‌ای بزرگ‌تر را تشکیل بدهند. توسعه‌‌ بعدی این شبکه زمانی اتفاق افتاد که CSNET نیز توسط بنیاد ملی علوم آمریکا ساخته و به آن متصل شد. در سال‌های بعد استانداردها و پروتکل‌های اینترنت به‌ مرور تدوین شدند. در نهایت در سال 1990، شبکه‌ آرپانت بازنشسته و تعطیل شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید