وضعیت ارتباطات در اربعین امسال چگونه بود

وضعیت ارتباطات در اربعین امسال چگونه بود

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، به نظر می‌رسد با توجه به هماهنگی‌هایی که وزارت ارتباطات ایران با عراق انجام داده است امسال به نسبت سال‌های گذشته وضعیت ارتباطات زوار بسیار بهتر و با کیفیت‌تر شده است.

با توجه به گفته‌های حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات یکی از نخستین اقداماتی که این وزارتخانه برای بهبود ارتباطات انجام داده است پوشش مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه در استان‌های ایلام و خوزستان بود، حتی برای مرز خسروی نیز برنامه ریزی صورت گرفته بود که به دلیل باز نشدن این مرز در ایام اربعین موضوع منتفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، به نظر می‌رسد با توجه به هماهنگی‌هایی که وزارت ارتباطات ایران با عراق انجام داده است امسال به نسبت سال‌های گذشته وضعیت ارتباطات زوار بسیار بهتر و با کیفیت‌تر شده است. با توجه به گفته‌های حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات یکی از نخستین اقداماتی که این وزارتخانه برای بهبود ارتباطات انجام داده است پوشش مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه در استان‌های ایلام و خوزستان بود، حتی برای مرز خسروی نیز برنامه ریزی صورت گرفته بود که به دلیل باز نشدن این مرز در ایام اربعین موضوع منتفی شد. در واقع وزارت ارتباطات با توجه به تجربیاتی که در این چند سال کسب کرده بود مسیرهای پر تردد را شناسایی کرد تا علاوه بر سایت‌هایی که از قبل در نظر گرفته شده بود، سایت‌های اضطراری مخصوص ایام اربعین نیز در این مسیرها نصب کند. در کل در مسیر، جاده‌ها و پایانه‌های چذابه، شلمچه و مهران علاوه بر 2 سایتی که قبلا دائمی شده بود، حداقل هفت سایت جدید نیز برای تکمیل پوشش‌ها مستقر شد که تا الان مشکلی مبنی بر عدم وجود ارتباطات یا اشکال در کیفیت آن نداشتیم. جوشقانی گفت: شرکت مخابرات در در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه شبکه وای فای رایگان راه اندازی کرد، اما به دلیل توفان در مرز مهران بالن و هفت سایت اضطراری اپراتورها نیز دچار مشکل شد که بلافاصله ظرف 24 ساعت علاوه بر سرویس وای فای در آن پایانه، ارایه خدمات رومینگ بالن برای تکمیل پوشش اپراتورها برقرار شد و سایت‌های جدید اضطراری در مدار قرار گرفت. فلاح جوشقانی درباره همکاری دولت عراق با ایران برای بهبود وضعیت ارتباطات زوار حسینی در ایام اربعین، گفت: امسال علاوه بر هماهنگی که با وزارت ارتباطات عراق همچون سال‌های گذشته انجام شد، ارتباط بسیار خوبی نیز با هیات اعلام و اتصالات که نقش رگولاتوری را در عراق دارد، صورت گرفت که مجموع این هماهنگی‌ها منجر به بهبود کیفیت و هماهنگی بسیار بهتر در این رابطه شد به طوری که بر اساس گزارشاتی که دریافت کردم تا این لحظه وضعیت ارتباطات زوار نسبت به سال گذشته خیلی بهتر و با شکایت کمتری همراه بوده است. وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر رایگان شدن اینترنت سیم کارت‌های عراقی افزود: من این خبر را شنیده ام اما تا جایی که می‌دانم عراقی‌ها اینترنت را رایگان نکرده‌اند و فقط اینترنت رایگان از سوی آنها مربوط به اینترنت وای فای در 10 نقطه ذکر شده بوده که با هماهنگی اپراتورهای عراقی ارائه می‌شود.

در واقع وزارت ارتباطات با توجه به تجربیاتی که در این چند سال کسب کرده بود مسیرهای پر تردد را شناسایی کرد تا علاوه بر سایت‌هایی که از قبل در نظر گرفته شده بود، سایت‌های اضطراری مخصوص ایام اربعین نیز در این مسیرها نصب کند.

در کل در مسیر، جاده‌ها و پایانه‌های چذابه، شلمچه و مهران علاوه بر 2 سایتی که قبلا دائمی شده بود، حداقل هفت سایت جدید نیز برای تکمیل پوشش‌ها مستقر شد که تا الان مشکلی مبنی بر عدم وجود ارتباطات یا اشکال در کیفیت آن نداشتیم.

جوشقانی گفت: شرکت مخابرات در در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه شبکه وای فای رایگان راه اندازی کرد، اما به دلیل توفان در مرز مهران بالن و هفت سایت اضطراری اپراتورها نیز دچار مشکل شد که بلافاصله ظرف 24 ساعت علاوه بر سرویس وای فای در آن پایانه، ارایه خدمات رومینگ بالن برای تکمیل پوشش اپراتورها برقرار شد و سایت‌های جدید اضطراری در مدار قرار گرفت.

فلاح جوشقانی درباره همکاری دولت عراق با ایران برای بهبود وضعیت ارتباطات زوار حسینی در ایام اربعین، گفت: امسال علاوه بر هماهنگی که با وزارت ارتباطات عراق همچون سال‌های گذشته انجام شد، ارتباط بسیار خوبی نیز با هیات اعلام و اتصالات که نقش رگولاتوری را در عراق دارد، صورت گرفت که مجموع این هماهنگی‌ها منجر به بهبود کیفیت و هماهنگی بسیار بهتر در این رابطه شد به طوری که بر اساس گزارشاتی که دریافت کردم تا این لحظه وضعیت ارتباطات زوار نسبت به سال گذشته خیلی بهتر و با شکایت کمتری همراه بوده است.

وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر رایگان شدن اینترنت سیم کارت‌های عراقی افزود: من این خبر را شنیده ام اما تا جایی که می‌دانم عراقی‌ها اینترنت را رایگان نکرده‌اند و فقط اینترنت رایگان از سوی آنها مربوط به اینترنت وای فای در 10 نقطه ذکر شده بوده که با هماهنگی اپراتورهای عراقی ارائه می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید