بسته 14 بندی در خصوص ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب رسید

بسته 14 بندی در خصوص ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب رسید

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، روز گذشته جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف تصویب بسته‌ای 14 بندی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بررسی طرح "نوآفرین" و همچنین میزان پیشرفت بخش فناوری اطلاعات با وجود تحریم ها برگزار شد.

این جلسه با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه وزرای کشور و معاون اول رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن صحبت در خصوص وضعیت برنامه‌های دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلاطم‌های ارزی را یکی از  عوامل اصلی در کند شدن روند توسعه عنوان کرد و گفت با این اتفاقات اهداف برنامه ششم یا این نرخ ارز قابل دسترسی نخواهند بود.

بسته 14 بندی در خصوص ارتباطات و فناوری اطلاعات

جهرمی در ادامه از لزوم بازگرداندن سهام‌های موجود به مخابرات سخن گفت، زیرا بسیاری از سهام‌های مخابرات در دست دولت است. بر همین اساس همه سهامداران باید سودهای سالانه را برگردانند و در این شرکت سرمایه گذاری کنند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            جهرمی در صحبت‌های خود ضمن اشاره به پیشرفت روز افزون بخش فناوری اطلاعات به خصوص در پنج سال اخیر ، گفت: در پنج سال اخیر با همکاری بخش خصوصی و دولتی در این حوزه حدود 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که 30 درصد مربوط به دولت است و 70 درصد آن را بخش خصوصی انجام داده است. توسعه‌ زیرساخت‌های ارتباطی، نقش زیرساخت توسعه دیگر حوزه‌ها را بر عهده دارد. بخش ارتباطات بر اثر وضع تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز با تلاطم‌هایی مواجه شده است و موضوع جلسه‌ی امروز اثرات این تلاطم و نحوه مدیریت آن‌ها برای ادامه مسیر بود.

در پایان نیز جهرمی از رسیدگی به طرح "نوآفرین" خبر داد و گفت:
از رسیدگی به طرح «نوآفرین» خبر داد و گفت: طرح نوآفرین که نزدیک به سه ماه است در دولت مانده و به تصویب نرسیده است باید اجرایی شود و ما در کمیسیون اقتصاد مقاومتی منتظر ارسال آن به دولت هستیم؛ در جلسه‌ نیز پیرامون آن صحبت شد تا این طرح هر چه سریع‌تر موانع و اشکالاتش برطرف شود تا به نتیجه برسیم.

در این جلسه پیشنهادات سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارتباطات بررسی شده و بسته‌ای 14بندی به تصویب رسید. موضوع تمامی بندهای این بسته در حوزه ارتباطات نیست و بخشی از آن به موضوع فضایی و فناوری اطلاعات در زمینه‌ تسهیل کسب‌وکارهای نوپا مربوط می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید