افزایش تعداد مشترکین تلفن همراه در ایران

افزایش تعداد مشترکین تلفن همراه در ایران

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، طی سال‌های گذشته، تعداد کاربران نوجوان گوشی‌های همراه رشد بسیار زیادی داشته است. در سال 2012، تنها 41 درصد قشر نوجوان در آمریکا گوشی هوشمند داشتند اما امروز این رقم به 89 درصد رسیده است. تحقیقات انجام شده در این خصوص نشان می دهد که میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی، طی 6 سال گذشته از 34 درصد به 70 درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش تعداد مشترکین تلفن همراه در ایران

بسیاری از کشورهای عقب‌مانده دیگر ضرورتی نمی‌بینند که برای توسعه شبکه تلفن‌های ثابت خود هزینه صرف کنند، چرا که تلفن همراه وجود چنین شبکه‌هایی را تا حد زیادی بی معنی کرده است. در کشورهای آفریقایی شهرها و روستاهای بسیاری را می‌توان نام برد که فاقد شبکه برق هستند، اما ژنراتورهایی در این مناطق وجود دارند که کارشان نه تولید روشنایی، بلکه صرفا شارژ کردن باطری تلفن همراه اهالی است.

محبوبیت تلفن‌های همراه امروزه به قدری زیاد شده است که حتی در جریان بحران اقتصادی که از اواسط سال 2008 میلادی شدت گرفت، این ابزار و بازار جهانی مربوط به آن توانست تا حدی مصون بماند و این در حالی بود که دیگر بخش‌های صنعت  ICT هر کدام متحمل خسارت‌های مالی فراوان در این فضا شدند.

طبق آمارهای رسمی منتشر شده در سه ماهه پایانی سال 2008 میلادی 289 میلیون دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان عرضه شد. در سال 2008 میلادی تعداد 1.18 میلیارد گوشی همراه وارد بازارهای جهانی شد که این میزان نسبت به صادرات جهانی 1.14 میلیارد گوشی در سال 2007  رشد 3.5 درصدی را نشان می‌دهد.

میزان نفوذ تلفن همراه در ایران

طی سال‌های اخير تلفن همراه تغييرات وسيعی را در جامعه ايرانی ايجاد کرده است. در بازار، بسياری با استفاده از تلفن همراه کاری را انجام می‌دهند که پيشتر صرفا با داشتن يک مغازه و يا انبار امکان پذير بود.

به نوعی می‌توان گفت که موبایل زندگی را برای بسیاری از مردم ساده‌تر کرده است. حتی برخی برای انجام کارهای روزمره از چند گوشی استفاده می‌کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تعداد مشترکینی که تلفن همراه مشغول به کار در کشور دارند، در سال 1396 با افزایش رشد 7.5 درصدی نسبت به سال گذشته به 88 میلیون گوشی فعال رسیده است. زمانی که جمعیت فعلی ایران بر اساس آمارها حدود 80 میلیون نفر در نظر گرفته شد، این آمار نشان می‌داد که تعداد مشترکین گوشی‌های هوشمند مشغول به کار، از جمعیت افراد کشور بیشتر شده است. بر اساس همین آمار تعداد مشترکین گوشی هوشمند در سال 1396 نسبت به 10 سال قبل با رشد بسیار زیاد معادل 474 درصد افزایش، همراه بوده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید