کدام اپراتور بیشترین درصد رضایت را از کاربران دارد

کدام اپراتور بیشترین درصد رضایت را از کاربران دارد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، امروزه، تلفن همراه در مقایسه با رایانه و فناوری‌های اینترنتی توسط اقشار بیشتری از مردم در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد، بنابراین تاثیر بيشتری در زندگی اجتماعی، سبک و رفتار مصرفی ایشان به جای می‌گذارد.

حالا در جهان خيلی‌ها تلفن همراه دارند. نزديك يك ميليارد و 400 هزار تلفن همراه در جهان است. اين تقريبا ارتباطات تازه‌ای را ايجاد كرده است. حتی در كشورهای افريقايی مثلا در اتيوپی كه تنها 20 هزار خط تلفن ثابت دارد 150 هزار نفر تلفن همراه دارند.

از آن جایی که این روزها اکثر مردم در شهرها و حتی دورترین نقاط دنیا از موبایل استفاده می‌کنند، میزان آنتن دهی و دسترسی به سرویس‌های مختلف تلفن‌ همراه بسیار مهم است.

کدام اپراتور بیشترین درصد رضایت را از کاربران دارد؟

با توجه به این که یکی از نقاط قوت هر کسب و کاری به میزان رضایت کاربران از آن  بستگی دارد، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، هفته گذشته به مناسبت برگزاری نمایشگاه تلکام و با هدف “حمایت از کالا و خدمات ایرانی” به نظرسنجی از تعدادی از مشترکین 3 اپراتور مطرح کشور پرداخت.                                                                                                                                                                                                    
در این تحقیقی که انجام شده است از 357 نفر از مشترکین تلفن‌همراه نظرسنجی انجام شده است که حدود 60 درصد از ایشان را بانوان تشکیل داده‌اند. میانگین سنی افراد حدود 30 سال بوده و 56 درصد پاسخ‌دهندگان از مشترکین همراه اول و 39.2 درصد مشترک ایرانسل و 4.8 درصد نیز مشترک رایتل هستند.

میزان رضایت مشترکین از کدام اپراتور بیشتر است؟

رضایت مشتریان از پوشش سراسری و آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن‌همراه نسبت به هزینه مکالمات از میانگین بالاتری برخوردار است و به ‌صورت میانگین عدد 65 را از سقف 100 امتیاز نشان می‌دهد. در این شاخص، همراه‌ اول بالاترین میزان رضایت را کسب کرده است و پس از آن، اپراتورهای رایتل و ایرانسل در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. به‌صورت کلی 62.7 درصد از پاسخ‌دهندگان رضایت بالایی از آنتن‌دهی و پوشش سراسری اپراتورهای تلفن‌همراه را داشته‌اند، در حالی که 17.6درصد از ایشان از آنتن‌دهی تلفن‌همراه خویش اعلام ناراضی کرده‌اند.

آیا مشترکین از ترابردپذیری راضی هستند؟

یکی از خدماتی که این روزها اپراتورها برای جذب مشترک بیشتر انجام می‌دهند، ترابردپذیری است. ترابردپذیری قابلیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با حفظ شماره تلفن اپراتور خود را عوض کنند.

 دسترسی به آنتن‌دهی بهتر (با حدود 40 درصد فراوانی)، بهره‌مندی از سرعت اینترنت بیش‌تر (با حدود 25 درصد فراوانی) و پرداخت هزینه اینترنت کمتر (با 15 فراوانی) را می‌توان مهم‌ترین دلایل استفاده مشترکین از ترابردپذیری برشمرد.

طبق تحقیقات انجام شده، 7.9 درصد پاسخ‌دهندگان تاکنون از این خدمت بهره ‌برده‌اند که در این بین 42.8 درصد، از دریافت این خدمت راضی و حدود 25 درصد نیز ناراضی هستند.

آیا مشترکین از هزینه پرداختی برای اپراتورها راضی هستند؟

یکی از اصول مهم برای انتخاب یک اپراتور خوب میزان هزینه پرداختی بابت دریافت خدمات است. با توجه به تحقیقات صورت گرفته 34.73 درصد از کاربران از هزینه مکالمات رضایت دارند و 24 درصد از آنها رضایت کمی دارند. در این شاخص اپراتور ایرانسل بالاترین میزان رضایت را کسب کرده است و پس از آن اپراتورهای همراه اول و رایتل با اختلاف اندکی نسبت به یکدیگر در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید