افزایش تعرفه اینترنت همراه اول و ایرانسل قانونی است

افزایش تعرفه اینترنت همراه اول و ایرانسل قانونی است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاحیه نوزدهمین دوره از نمایشگاه تلکام افزایش نرخ تعرفه دو اپراتور اول و دوم کشور را کاملا قانونی عنوان کرد و گفت: افزایش نرخ بسته‌های اینترنت موبایل در چارچوب مصوبات رگولاتوری است و این افزایش تعرفه تنها 7 درصد در درآمد اپراتورها تاثیر داشته است.

افزایش تعرفه اینترنت همراه اول و ایرانسل قانونی است

تعرفه اینترنت موبایل این روزها حاشیه‌های زیادی داشته است و بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از تغییر بسته‌های اینترنتی اپراتورهای موبایل ابراز نارضایتی کردند و معتقدند برخی از اپراتورها به ‌صورت نامحسوس و یا با اضافه کردن اینترنت شبانه، به افزایش قیمت اینترنت موبایل اقدام کرده‌اند.

وزیر ارتباطات پس از صحبت در خصوص افزایش نرخ تعرفه اپراتورها، گفت: به دلیل نوسانات ارزی که در کشور این روزها به وجود آمده است مشکلات فراوانی در حوزه فناوری کشور ایجاد شده است، به طوری که اپراتورها و شرکت‌های این حوزه برای مقابله با تحریم‌ها، تجهیزاتی به ارزش هزار میلیارد تومان سفارش داده‌اند اما به دلیل عدم تخصیص ارز هم اکنون مجبور به پرداخت سه هزار میلیارد تومان هستند.

وزارت ارتباطات نیز با کاهش 20 درصدی تعرفه خدمات زیر ساختی و پهنای باند، سعی کرده است که از اپراتورهای کشور حمایت کند.

وی در ادامه توضیح داد: صنعت فناوری اطلاعات بیش از 70 درصد به نرخ دلار وابسته است، با افزایش نرخ دلار همان طور که تمامی کالاها افزایش یافتند، علارغم تلاش ما صنعت فناوری نیز از این مشکل در امان نمانده است.

گفتنی است مجموع افزایش تعرفه‌های اپراتورها، تنها 6 تا 7 درصد در رشد درآمد آنها تأثیر داشته است و امیدواریم با تغییرات بازار ارز، نرخ خدمات این بخش تثبیت پیدا کند و حتی باید شاهد کاهش نرخ‌ها در این حوزه باشیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید