چرا بسته‌های اینترنت تلفن همراه گران شده است

چرا بسته‌های اینترنت تلفن همراه گران شده است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، چند وقتی است که مشترکین تلفن همراه از گرانی طرح‌های اینترنتی اپراتورها شکایت می‌کنند. با توجه به این که اینترنت به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده است و انجام بسیاری از کارهای روزانه بدون در اختیار داشتن اینترنت امکان‌پذیر نیست، این که افزایش هزینه طرح‌های اینترنتی موجب نارضایتی کاربران شود امری کاملا طبیعی به نظر می‌سد.

اولین شوک برای مشترکین تلفن‌های همراه زمانی رخ داد که تقریبا دو ماه قبل همراه اول ترافیک رایگان شبانه و سپس ایرانسل تمامی بسته‌های ماهانه روزانه خود را حذف کردند.

اما پس از آنکه این تغییرات مورد بررسی قرار گرفت هر دو اپراتور گران شدن تعرفه‌های اینترنت خود را رد کردند و مدعی شدند، تنها با توجه به الگوی مصرف مشترکین خود طرح‌ها و بسته‌های اینترنتی جدیدتری را معرفی کرده‌اند!!

چرا بسته‌های اینترنت تلفن همراه گران شده است؟

حتی حسین فلاح‌جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چندی پیش تأکید کرده بود: اپراتور‌ها در قیمت‌گذاری بسته‌های اینترنت، کاربران را مجبور به خرید اینترنت شبانه در کنار روزانه نکنند، همچنین اپراتور‌ها نباید با اینترنت رایگان شبانه کاربران را به شب زنده‌داری تشویق کنند!

ایرانسل بسته ماهانه با ترافیک روزانه ندارد

داستان بسته‌های ایرانسل زمانی غم‌انگیز شد که این اپراتور با شعار "بزرگترین اپراتور دیتای کشور" از میان 53 بسته خود حتی یک بسته حسابی یک‌ ماهه برای مصرف مشترکین معمولی نداشت.

در واقع تمامی بسته‌های یک ‌ماهه ایرانسل شبانه و از ساعت 2 تا 7 صبح است و ارزان‌ترین بسته‌ای که بتوان به ‌عنوان بسته ماهانه استفاده کرد، 3.5 گیگ با قیمت 16.5 ‌هزار تومان برای 15 روز است که هزینه یک ‌ماه آن 33 هزار تومان می‌شود.

همراه اول ترافیک شبانه، بسته‌های کم حجم را حذف کرده است

داستان همراه اول با ایرانسل کمی متفاوت است زیرا مشترکین همراه اولی از حذف ترافیک رایگان شبانه بسته‌های کمتر از 5 گیگ گلایه دارند و از سوی دیگر از اینکه همراه اول قیمت بسته پرمصرف ماهانه خود را تغییر داده است ناراضی‌اند.

بسته‌های اینترنتی رایتل از ایرانسل و همراه اول بیشتر است

پیش از این تعرفه‌های اینترنتی رایتل تقریبا از ایرانسل و همراه اول گران‌تر بود، اما به نظر می‌رسد پس از تغییرات دو اپراتور اول و دوم، رایتل تصمیم گرفته است با ارائه بسته‌های بهتر مشترکین بیشتری را به خود جذب کند.

امروز رایتل نسبت به دیگر اپراتورها بسته‌ها و تعرفه‌های مناسبت‌تری به کاربرانش ارائه می‌دهد و اولویت جذب مخاطب و بازاریابی در این اپراتور باعث شده فعلا گزینه‌های بیشتری پیش روی کاربران برای انتخاب بگذارد.

حال باید دید با تمام این تعاریف آیا اپراتورها در تعرفه‌ها و بسته‌های خود تغییری ایجاد می‌کنند یا خیر.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید