فلش اس ام اس چیست دلیل ممنوعیت پیامک فلش چیست

فلش اس ام اس چیست دلیل ممنوعیت پیامک فلش چیست

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان رگولاتوری کشور، ارسال پیامک‌های فلش با هر نوع محتوایی توسط اپراتورها  تا اطلاع ثانویه ممنوع می‌باشد.

تاریخچه ارسال پیامک فلش به چند سال گذشته باز می‌گردد، زیرا دیده شده بود سال گذشته برخی اپراتورها از طریق پیامک فلش پیغام تبلیغاتی برای مشترکان ارسال می‌کردند، از همین رو به اپراتورها تذکر داده شد و سرویس پیامک فلش ممنوع اعلام شد.

فلش اس ام اس چیست؟ دلیل ممنوعیت پیامک فلش چیست؟

در ادامه حقی در پاسخ به این سوال که آیا ارسال پیامک فلش با محتوای تبلیغاتی ممنوع است، برای سرویس‌های خاص از جمله اطلاع‌رسانی اپراتور یا پیغام‌های اضطراری چطور است، گفت: ارسال پیامک فلش به هر صورت ممنوع است و فعلا تفکیکی برای محتوای ارسالی از طریق این نوع پیغام دیده نشده است.

حال به نظر می‌رسد با وجود تمام تفاصیل، ارسال پیامک فلش همچون سال‌های قبل ممنوع می‌باشد، و در صورتی که رویت شود با شخص خاطی برخورد خواهد شد.

فلش اس ام اس چیست؟

همانطور از اسم فلش اس ام اس پیداست ، این گونه پیامک‌ها ، پیامک‌هایی هستند که ناگهان دیده می‌شوند . در واقع پیامک فلش هیچ وقت در گوشی شخص ذخیره نمی‌شود بلکه تنها بر روی صفحه اول گوشی نمایان شده و سپس خذف می‌شود.

این گونه پیامک‌ها بیشتر حاوی گونه خاصی از اطلاعات مانند رمز عبور و یا واژه گذر هستند که باید محرمانه باشند و به دلایل مسائل امنیتی قرار نیست، پس از مشاهده در گوشی گیرنده ذخیره شود.

حتی گاهی اوقات هکرها از این ابزار استفاده می‌کنند و با گنجاندن کدهایی در این نوع پیامک‌ها، گوشی کاربر ن را آلوده می‌کنند

از جمله کاربردهای پیامک فلش موارد زیر است:

  1. نمی‌خواهید پیامک در گوشی گیرنده ذخیره شود، مثلا پیامک شما حاوی کد رمزی می‌باشد که به علت مسائل امنیتی نمی‌خواهید که این پیامک، پس از مشاهده روی گوشی گیرنده ذخیره شود.
  2. در شرایطی که شما تمایل دارید اس ام اس ارسالی حتما خوانده شود.
  3. پیامک شما حاوی اطلاعات کوتاه می‌باشد. زیرا اگر پیامک شما طولانی باشد، فلش اس ام اس‌ها کاربرد نخواهد داشت .
  4. مخاطبان شما، شما را می‌شناسند و نیازی نیست که پیامک شما در گوشی آنها ذخیره شود و شما فقط می‌خواهید مطلبی را به اطلاع آنها برسانید ، مثلا عیدفطر را تبریک بگویید.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید