5 برابر شدن ظرفیت پهنای باند کشور

5 برابر شدن ظرفیت پهنای باند کشور

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با توجه به پایداری شبکه زیرساخت ارتباطی کشور و ارائه خدمات به اپراتورهای ارتباطی، به زرودی با توسعه شبکه IP داخلی، ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی به 4 تا 5 برابر ظرفیت فعلی برسد.

صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز پس از صحبت در خصوص افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت داخلی، گفت: در این پروژه تلاش بر ارتقای ظرفیت پهنای باند شبکه IP داخلی است تا ارائه سرویس و محتوا بر بستر شبکه داخلی کشور توسعه یابد. 

با توجه به توضیحات ارائه شده، پروژه توسعه شبکه داخلی در اوایل شهریورماه و همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، و گفتنی است این پروژه ظرفیت دسترسی اپراتورها به زیرساخت‌های ارتباطی را افزایش می‌دهد.

5 برابر شدن ظرفیت پهنای باند کشور

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، ظرفیت شبکه IطP کشور تا پایان سال 96 حدود 6 هزار و 968 گیگابیت بر ثانیه برآورد شده است.

پهنای باند چیست؟

همان طور که می‌دانید پهنای باند مقدار اطلاعاتی است که در یک ثانیه ارسال یا دریافت می‌شود. در واقع پهنای باند بیانگر این است که به طور هم زمان چند بیت می‌تواند از کنار هم رد شوند.

برای ارتباطات شبکه‌ای، پهنای باند به حداکثر میزان انتقال اطلاعات که می‌تواند در لحظه بر روی رسانه ارتباطی منتقل شود اشاره می‌کند. این نوع پهنای باند با واحد بیت در ثانیه که به اختصار  bps  گفته می‌شود، اندازه گیری می‌شود.

انواع پهنای باند چیست؟

به طور کلی دو نوع پهنای باند وجود دارد:

  1. Shared Bandwidth: پهنای باند اشتراکی ارزان  می‌باشد و در آن تضمینی برای تامین پهنای باند طبق قرارداد برای مشترک وجود ندارد. چرا که اين پهنای باند بين تعداد زيادی ISP مشترک بوده و همگی از آن استفاده می‌کنند. بنابراین طبيعی است در ساعات پر ترافیک پهنای باند ISP ها کاهش پیدا کند و به حد خیلی کمتر از مقدار توافقی برسد.
  2. Dedicated Bandwidth: پهنای باند اختصاصی گران‌تر می‌باشد اما در آن استفاده از سقف پهنای باند در تمام ساعات شبانه روز تضمين شده است. زيرا پهنای باند به صورت اختصاصی به مشترک اختصاص يافته است.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید