چرا اتحادیه اروپا گوگل را جریمه کرد

چرا اتحادیه اروپا گوگل را جریمه کرد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، گوگل از طرف اتحادیه اروپا به پرداخت 4.3 میلیون یورو یا 5 میلیارد دلار محکوم شده است.

جریمه 4.3 میلیون یورویی گوگل، که تقریباً دو برابر از جریمه‌ای که سال گذشته به خاطر سو استفاده از نتایج جستجوی اینترنت به نفع سرویس‌های خود تعیین کرده بود، بیشتر است، جدیت اروپا را در قبال کاهش قدرت شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی را نشان می‌دهد.

3 دلیل مهم جریمه گوگل توسط اتحادیه اروپا

گفتنی است اتحادیه‌ اروپا سه مورد را به‌ عنوان دلایل اصلی جریمه گوگل عنوان کرده است که به صورت زیر است:

چرا اتحادیه اروپا گوگل را جریمه کرد؟

  1. گوگل مبالغی را به برخی از تولیدکنندگان عمده‌ گوشی‌های همراه و اپراتورهای مخابراتی پرداخت کرده تا اپلیکیشن جستجوی گوگل را به‌ عنوان نرم‌ افزاری اختصاصی روی دستگاه‌های خود نصب کنند.
  2. گوگل به تولیدکنندگانی که اپلیکیشن‌های از پیش نصب ‌شده‌ این شرکت را روی محصولات خود نصب می‌کنند، اجازه نمی‌دهد گوشی‌هایشان را با سیستم‌های عامل جایگزین اندروید عرضه کنند.
  3. گوگل از سازندگان گوشی‌های اندرویدی می‌خواهد تا اپلیکیشن جستجو و مرورگر کروم را به ‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های خود نصب کنند. در غیر این‌ صورت، محصولات این شرکت‌ها نمی‌توانند به فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل دسترسی داشته باشند.

جریمه گوگل توسط اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته

یکی از مسائل قابل بحث این است که، این اولین باری نبوده که گوگل از طرف اتحادیه اروپا جریمه می‌شود، بلکه سال گذشته نیز شرکت گوگل جریمه‌ای نصف مقدار امسال داشته است.

در آن زمان مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت کمیسیون اروپا طی نشستی مطبوعاتی گفته بود این نهاد از سال 2008 و با انجام تحقیقات گسترده در سراسر اروپا به این نتیجه رسیده است کاربرانی که آنلاین خرید می‌کنند، تمایل بیشتری به کلیک کردن روی نتایج اول جستجوی مجازی خود دارند، در نتیجه بخش فروش اینترنتی گوگل، موسوم به گوگل شاپینگ محصولات خود را در صفحه اول جستجوها قرار می‌داده و به این ترتیب، شرکت گوگل از برتری خود نسبت به رقبا، سوءاستفاده می‌کرده است.

کمپانی ساکن مانتین ویو اعلام کرده که درخواست تجدیدنظر در این حکم را خواهد داد و اینطور که از شواهد بر می‌آید، پرونده گوگل و اتحادیه اروپا، جدالی چند ساله خواهد بود. البته این کمپانی باید فعلاً غرامت تعیین شده را به صورت موقت پرداخت کند، سپس اگر روند تجدیدنظر به نفع گوگل پیش نرفت، این مبلغ میان اعضای اتحادیه اروپا تقسیم می‌شود.

از طرف دیگر، اگر تغییرات مورد نظر ظرف 90 روز اعمال نشوند، گوگل با جریمه‌هایی مانند پرداخت 5 درصد از درآمد روزانه کمپانی آلفابت در سراسر جهان روبرو می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید