7 روش کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل شما

7 روش کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل شما

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با گسترش و پیچیده‎تر شدن امکانات موجود در تلفن‎های هوشمند و افزایش روزافزون اپلیکیشن‎های تشنه به مصرف داده، ممکن است اگر مراقب داده تلفن خود نباشید، در پایان ماه با یک قبض سرسام آور مواجه شوید. ازآنجایی که حجم اپلیکیشن‌هایی که این روزها استفاده می‌کنیم و حجم به روز‌رسانی آنها بیش از 100 مگابایت است تعجبی ندارد که با این شرایط نگران تمام شدن حجم اینترنتمان باشیم.

با توجه به این که بسیاری از ما بیشتر وقتمان را در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام و از این قبیل می‌گذرانیم به راحتی حجم زیادی از اینترنت همراهمان صرف دیدن عکس، کلیپ و موزیک می‌شود.

7 روش کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل شما

شاید برای یک بار یا دو بار این میزان مصرف خیلی زیاد نباشد اما اگر در طول یک هفته یا یک ماه ادامه داشته باشد، متوجه می‌شویم که میزان مصرف بسیار زیادی دارد.

حال برای این که در مصرف اینترنت همراهتان صرفه جویی شود و شما برای انجام دادن کارهای روتین روزانه مجبور به مصرف بیش از حد اینترنت نشوید چند راه حل به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  1.  میزان مصرف داده را اندازه‌گیری کنید: قبل از هر اقدامی ابتدا شما باید بدانید چگونه و به چه میزان از داده استفاده می‎کنید. اگر شما هنوز نمی‎دانید به طور معمول چه میزان از اینترنت استفاده می‎کنید شما هیچ ایده و راهکاری را برای چگونگی کاهش میزان و تغییر الگوهای مصرف داده به دست نخواهید آورد.
  2. عدم اتصال دائم به سرویس‌های مسنجر و ایمیل: اتصال دائم به این نوع از برنامه‌ها باعث می‌شود تا به خودی خود یک سری از عکس‌ها یا فایل‌ها را دانلود کند.
  3. آپدیت ویندوز خود را غیرفعال کنید: ویندوزها اگر به صورت اتوماتیک آپدیت شوند حجم زیادی از اینترنت را مصرف می‌کنند.
  4. از افزونه‌هایی که تبلیغات مزاحم سایت‌ها را مسدود می‌کنند استفاده کنید.
  5. فعال کردن فشرده‌سازی داده‌ها در کروم: اگر برای مرور وب از کروم استفاده می‌کنید، به بخش تنظیمات این مرورگر بروید، گزینه Bandwidth management را بیابید و   Reduce data usage  را انتخاب کنید. این ویژگی داده‌ها را پیش از دانلود شدن به دستگاه فشرده می‌کند. تنها ایراد این قسمت، پایین آمدن کیفیت عکس‌های دریافتی است.
  6. از نسخه آفلاین گوگل مپ استفاده کنید: سعی کنید نقشه جاهایی را که امکان استفاده آفلاین دارند از پیش دانلود کنید و از این سرویس مفید گوگل تا آنجایی که می‌شود به صورت آفلاین بهره ببرید.
  7. عکس‌ها را پیش از فرستادن فشرده کنید: اگر می‌خواهید تصویری را برای کسی بفرستید، از طریق برنامه‌های فشرده سازی مثل  AVG Image Shrink ابتدا حجم آنها را کم کنید. برخی از برنامه‌ها، فشرده ساز پیش‌فرض دارند.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید