برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در تابستان 97

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در تابستان 97

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، نمایشگاه الکامپ که یکی از مهم‌ترین رویدادهای فناوری اطلاعات کشور است هر ساله در فصل تابستان برگزار می‌شود. تاریخی که امسال برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده 6 تا 9 مرداد ماه است. محلی که برای بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی در نظر گرفته شده است محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران می‌باشد.

الکامپ بزرگترین اجتماع در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران محسوب می‌شود. این نمایشگاه یکی از مطرح‌ترین، و حرفه‌ای ترین رویداد در کل کشور است که بستری برای معرفی دستاوردهای جدید در زمینه‌های کامپیوتر و الکترونیک را در کنار عرضه توانایی‌های موجود مهیا می‌کند، تا امکان صادرات کالاهای داخلی تسهیل گردد. علاوه بر موارد گفته شده الکامپ زمینه ارتباط بین بخش‌های مختلف را فراهم می‌سازد تا بتوانند با همکاری متقابل، نیازهای داخلی کشور را تامین کنند.

برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در تابستان 97

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و کامپوتر و نرم افزار‌های جدید، هر ساله نمایشگاه الکامپ که در حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر فعالیت می‌نماید، یکی از پربازدیدترین نمایشگاه‌های برگزار شده در سال می‌باشد.

بُعد دیگر این نمایشگاه ابزارهای الکترونیک جدید می‌باشد که با تلفیقی از علم روز و متصل شدن آنها به اینترنت، جذابیت فوق‌العاده‌ای را برای کاربران ایجاد نموده‌اند. شما می‌توانید در این نمایشگاه با این گونه ابداعات جدید در زمینه فناوری اطلاعات و الکترونیک نیز آشنا شوید.

ادغام الکامپ و تلکام

در حالی که وزارت ارتباطات چند سالی است تلاش دارد نمایشگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل الکامپ و تلکام را با هم ادغام کند اما این ایده فعلا اجرایی نشد تا نمایشگاه الکامپ امسال برای بیست و چهارمین سال نیز به تنهایی برگزار شود.

به هر حال هم الکامپ و هم تلکام هر کدام به تنهایی طرفداران خود را دارند اما تا کنون به دلایل متفاوتی همچون نداشتن فضای کافی و عدم برنامه‌ریزی مناسب هنوز این امکان به وجود نیامده است.

یکی از دلایلی که در سال 96 این اتفاق نیافتاده بود این بود که تغییر تاریخ الکامپ، سبب شد فاصله بین دو دوره الکامپ 22 و 23 کوتاه شود و فرصت کافی برای برنامه‌ریزی و اجرا وجود نداشته باشد. به ویژه برخی شرکت‌های خارجی که سالانه برنامه‌ریزی می‌کنند، عملا امکان حضور در آن دوره را نداشتند.

تغییر مکان برگزاری نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ تقریبا هر سال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شده است. اما امسال و هنگامی که کمتر از 20 روز به زمان برگزاری الکامپ مانده بود خبرهای ضد و نقیضی از جابجایی محل نمایشگاه و انتقال آن به شهر آفتاب به گوش همگان رسید.

دلیل این جابجایی این بود که رحمان فضلی وزیر کشور به وزیر صنعت دستور داد تا نمایشگاه الکامپ 97 و سایر نمایشگاه‌های پرمخاطب تهران به جای برگزاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهر آفتاب منتقل شوند.

وزیر کشور دلیل این جابجایی را در راستای مدیریت ترافیک سطح شهر و اطراف محل نمایشگاه، همچنین مدیریت تمامی فضاهای نمایشگاهی عنوان کرد.
نمایشگاه الکامپ سال گذشته در فضایی به وسعت 34 هزار متر مربع برگزار شده بود. این در حالی است که نمایشگاه شهر آفتاب حدود 40 هزار متر مربع فضا دارد. اگرچه درصورتی که الکامپ 97 در شهر آفتاب برگزار شود، فضای بیشتری نسبت به سال قبل در اختیار این نمایشگاه قرار گرفته است اما باید دید که با توجه به افزایش تعداد حاضران در نمایشگاه امسال، آیا این میزان فضا پاسخ گوی نیاز نمایشگاه است یا خیر؟

حتی اگر فضای شهر آفتاب پاسخگوی حاضران باشد در آن مدت زمان کم نمی‌توانستند آنجا را برای نمایشگاه الکامپ آماده کنند. زیرا این تغییرت نیاز به زمان‌بندی طولانی مدت دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید