چگونه سرعت وای فای خود را افزایش دهیم

چگونه سرعت وای فای خود را افزایش دهیم

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، مشکلات اینترنتی همواره موجب رنجش بسیاری از کاربران اینترنت، بخصوص آنهایی که کار اضطراری دارند می‌شود. هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه قطع یا ضعیف شدن اینترنت در هنگام دیدن فیلم، ویدئو آنلاین یا وب‌گردی عذاب‌آور باشد!!

در کل روش‌های مختلفی برای افزایش سرعت و قدرت وای فای در محل کار یا زندگی شما وجود دارد که خیلی از آنها هزینه زیادی برای شما نخواهند داشت. در ادامه می‌خواهیم چند مورد از این روش‌ها را برایتان شرح دهیم.

چگونه سرعت وای فای خود را افزایش دهیم؟

روش‌های افزایش سرعت Wifi

  1.  استفاده از فناوری‌های به روز Wifi: یکی از بهترین روش‌ها برای اطمینان از سرعت و امنیت کامل شبکهWiFi ، استفاده کردن از سخت‌ افزارهای به ‌روز است. در این زمینه راهنمای خرید مودم می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که استانداردهای A ، B و G قدیمی و کند هستند، استاندارد N عالی است، ولی استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac  می‌تواند بالاترین سرعت را برایتان فراهم کند. توجه داشته باشید که برای بهره بردن از سرعت کامل، علاوه بر روتر، کارت شبکه‌ کامپیوتر یا هر گجتی که با آن به شبکه وصل می‌شوید هم باید از استاندارد AC پشتیانی کند.
  2. یافتن بهترین مکان برای قرارگیری روتر: اگر دوست دارید سیگنال وای ‌فای در بهترین حالت قرار داشته باشد، باید مودم را در فضایی باز و فاقد هرگونه دیوار یا مانع قرار دهید. آنتن‌های مودم را در حالت عمودی قرار دهید و تا جای ممکن ارتفاع محل قرارگیری مودم را بالا ببرید. در نهایت اطمینان حاصل کنید روتر تا جای ممکن در بخش مرکزی منزل یا محل کار قرار داشته باشد تا در کل فضای ساختمان بهترین پوشش ممکن را فراهم کند.
  3. به حداقل رساندن تداخل ناشی از لوازم الکترونیکی: همه وسایل الکتریکی می‌توانند با مودم شما تداخل پیدا کنند. به عنوان مثال  تلفن‌های بی‌سیم، اجاق‌های مایکروویو و سایر لوازم خانگی هم می‌توانند سیگنال وای ‌فای را تخریب کنند. استفاده از روترهای دوبانده می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. همچنین می‌توانید تلفن بی‌سیمی خریداری کنید که در باند دیگری کار می‌کند. اگر هم ترجیح می‌دهید سخت‌ افزار جدیدی نخرید، می‌توانید شانس خود را با دور کردن مودم وایرلس از وسایلی که احتمال تداخل دارند امتحان کنید.
  4. از هک شدن وای فای خود جلوگیری کنید: روش‌های ساده‌ای وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید مچ دزدان وای‌فای را بگیرید، ولی بهترین کار این است که با رعایت بهتر نکات امنیتی راه را بر روی آنها سد کنید. استفاده از پسوردهای WPA کاملا ضروری است ولی حتی این پسوردها را هم می‌توان هک کرد. خاموش کردن قابلیت WPS روتر و استفاده از فیلتر مک آدرس جزو بهترین روش‌ها برای مقابله با حملات هک پسورد وای ‌فای است.
  5. استفاده حداقلی از اپلیکیشن‌های پر مصرف اینترنت: اگر شما در شبکه به ‌صورت مکرر از ویدیو چت، بازی‌های آنلاین، فایل‌های تورنت یا سرویس‌های استریمینگ استفاده کنید، در واقع پهنای باند را اشغال و سرعت اینترنت را برای سایر افراد کاهش می‌دهید. اما شما می‌توانید از چیزی به نام Quality of Servise یا با اختصار QoS بهره بگیرید تا این فعالیت‌ها را کنترل کنید. با استفاده از تنظیمات QoS روتر می‌توانید اپلیکیشن‌های خاصی را در اولویت استفاده از پهنای باند قرار دهید تا مهم‌ترین اپلیکیشن‌ها به پهنای باند مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.
  6. بهترین کانال رادیویی را بیابید: اگر همسایه‌های شما هم از روتر وای ‌فای استفاده کنند این احتمال وجود دارد که تداخل سیگنال‌ها موجب تضعیف آنها شود. روترهای بی‌سیم می‌توانند در چند کانال مختلف کار کنند و شما بهتر است روتر خود را روی کانالی قرار دهید که کمترین تداخل ممکن را داشته باشد. برای پیدا کردن بهترین کانال وای ‌فای در منزل یا محل کارتان می‌توانید از ابزارهایی نظیر Wi-Fi Stumbler یا Wi-Fi Analyzer استفاده کنید.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید