امضای تفاهم نامه همکاری میان همراه اول و دانشگاه شریف

امضای تفاهم نامه همکاری میان همراه اول و دانشگاه شریف

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف پس از همکاری 8 ساله، سرانجام تفاهم نامه‌ای به منظور همکاری، مشارکت و حمایت طرفین در انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا کردند. 

در مراسم بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز فناوری اطلاعات در روز سه شنبه، پنجم تیرماه 1397 با حضور نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول، حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول، محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف، رسول سراییان مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران ارتباطات و اساتید دانشگاه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه صنعتی شریف تفاهم نامه‌ای را به منظور همکاری، مشارکت و حمایت طرفین در انجام پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری میان همراه اول و دانشگاه شریف

جهرمی در حاشیه این مراسم از نیازهای کودک ایرانی سخن گفت و پس از آشنایی با سامانه کدنویسی کودکان به زبان مادری اعلام کرد: وزارت ارتباطات آمادگی دارد هزینه‌های مدرسه مجازی کدنویسی برای کودکان را تقبل کند.

وی ادامه داد: کار با تنظیم سندی در این حوزه آغاز و مجری برای آن مشخص شد و اعتبار گرفت تا امروز که اکوسیستم‌هایی برای تولید محتوا برای کودک آغاز شده است که بسیار ارزشمند است.

دکتر نیکوفر، قائم مقام مدیرعامل همراه اول  ضمن حضور در این مراسم، گفت: دانشگاه‌های ما در چرخه تولید علم جایگاه خوبی دارند و تولید فناوری به تازگی اتفاق افتاده است. ما به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور بخشی از بازارمان را در اختیار فعالیت‌های دانشگاهی قرار دادیم. ما در بخش‌های شبکه، امنیت و خدمات ارزش افزوده با این دانشگاه فعالیت مشترک داشته‌ایم. همچنین به تازگی دانشگاه‌ها در حوزه خدمت هم وارد همکاری با ما شده‌اند تا با تولید محصول رقابتی در بازار، جایگاه خود را پیدا کنند.

گفتنی است این تفاهم نامه در ادامه تفاهم نامه سال گذشته که در راستای فعالیت‌های مرتبط با فناوری‌های نوین مخابراتی بین همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف تنظیم شده بود، به امضا رسید.

از جمله مفاد تفاهم نامه جدید که می‌توان به آن اشاره کرد، شامل: عطای گرنت‌های تحقیقاتی در حوزه فناوری‌های آینده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، انجام قراردادهای صنعتی و تحقیقاتی در ارتباطات با زیرساخت و عملیات حوزه فناوری اطلاعات، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت دانشگاه برای مشاوره، تأسیس صندوق مشترک جهت حمایت از طرح‍‌های فناورانه می‌باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید