تعرفه اینترنت آزاد همراه اول و ایرانسل چقدر است

تعرفه اینترنت آزاد همراه اول و ایرانسل چقدر است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و بر اساس شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان سال 96، تعداد تلفن ثابت دایر شده در کشور به 30 میلیون و 944 هزار و 169 خط رسید و ضریب نفوذ تلفن ثابت 38.71 درصد شد. این درحالی است که تا پایان سال 95 تعداد 30 میلیون و 506 هزار و 633 شماره تلفن ثابت در کشور دایر شد و ضریب نفوذ تلفن ثابت 38.54 درصد بود. این آمار نشان دهنده آن است که میزان استفاده مشترکین از موبایل بسیار بیشتر از تلفن ثابت است و تعداد افرادی که از تلفن ثابت استفاده می‌کنند روز به روز در حال کاهش است.

علاوه بر این آمار، تا پایان سال 96 شمار مشترکان پهن‌باند سیار به 53 میلیون و 244 هزار و 454 مشترک و شمار مشترک پهن‌باند ثابت به 11 میلیون و 722 هزار و 702 مشترک رسید. این اعداد نشان دهنده آن است که با رشد اینترنت و استفاده اکثر مردم در سنین مختلف از این تکنولوژی، بیش از 53 میلیون ایرانی ترجیح می‌دهند به جای استفاده از اینترنت ثابت که تحت پوشش یکی از فناوری‌های  ADSL، فیبرنوری و TD LTE هستند، از اینترنت موبایل خود استفاده کنند.

تعرفه اینترنت آزاد همراه اول و ایرانسل چقدر است؟

اگر این اعداد را در سال 95 که تعداد مشترکان اینترنت موبایل باند پهن 33 میلیون و 246 هزار و 69 نفر و تعداد مشترکان اینترنت باندپهن ثابت حدود 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک گزارش شده بود با سال 96 مقایسه کنید متوجه می‌شوید که سرعت رشد تعداد کاربرانی که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند نسبت به اینترنت ثابت بسیار بیشتر است.

قیمت اینترنت آزاد اپراتورها چقدر است؟

امروزه با گسترش تکنولوژی و ظهور اینترنت‌های پر سرعت بر روی گوشی‌های تلفن همراه استفاده از این ابزارها هر روز بیشتر از قبل می‌شوند، همچنین استفاده از اینترنت‌های نسل 3 و 4 در بین کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار است و روز به روز نیز به کاربرانی که از این نوع اینترنت استفاده می‌کنند افزوده می‌شود.

با افزایش تعداد کاربران اینترنت همراه معضل اصلی هزینه آن است. این روزها کسانی که از اینترنت همراه موبایل خود استفاده می‌کنند ترجیح می‌دهند از بسته‌های اینترنتی استفاده کنند، زیرا استفاده از اینترنت آزاد هزینه بسیار زیادی برای آنها خواهد داشت. البته بسته‌های اینترنتی نیز محدودیت‌هایی همچون حجم و زمان استفاده دارند و بعد از اتمام زمان و یا حجم بسته، اینترنت به صورت حجم آزاد محاسبه می‌شود.

اصولا اپراتورها برای اطلاع‌رسانی در مورد میزان اعتبار حجمی یا زمانی به مشترکینی که بسته‌های اینترنتی را فعال کردند از دو روش پیامک و کد دستوری USSD استفاده می‌کنند.

در روش پیامکی، در دو مرحله پیامکی با محتوای رو به اتمام بودن زمان یا حجم بسته و نیز پس از اتمام اعتبار، آغاز مصرف اینترنت آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود. در روش کد دستوری USSD، هم مشترکان سیم‌ کارت دائمی و اعتباری می‌توانند با وارد کردن کد دستوری لازم، از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته‌های اینترنتی خود مطلع شوند.
البته قیمت بسیار بالای اینترنت آزاد طی سالیان اخیر باعث شده برخی مشترکان که پیامک فعال‌سازی بسته اینترنت را دریافت نکردند هزینه بسیار بالایی بابت استفاده ناخواسته از اینترنت آزاد بپردازند.

تعرفه اینترنت آزاد همراه اول چقدر است؟

چندی پیش به دنبال دستور سازمان تنظیم مقررات برای کاهش قیمت اینترنت آزاد، همراه اول اعلام کرد که تعرفه اینترنت همراه آزاد خود را 800 درصد کاهش داده و از 14.7 ریال به 0.5 ریال برای سیم کارت‌های اعتباری و 0.75 ریال برای سیم ‌کارت‌های دائمی تغییر داده است. 

تعرفه اینترنت آزاد ایرانسل چقدر است؟

استفاده از خطوط تلفن همراه هزینه‌هایی برای ما در پی دارد که شاید همه ما از جزئیات این هزینه‌ها مطلع نباشیم. هر اپراتور تلفن همراه تعرفه‌های مشخصی را برای مشترکین خود جهت استفاده از خدمات روی انواع سیم کارت دائمی و  اعتباری تعریف کرده است که ایرانسل نیز از این قاعده مستثنی نیست.
اینترنت همراه آزاد برای سیم کارت‌های دائمی ایرانسل از تاریخ 26 دی ماه 96 به ازای هر کیلوبایت 0.04 تومان و برای سیم کارت‌های اعتباری به ازای هر کیلوبایت 0.06 تومان محاسبه می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید