آیا می‌دانید تعداد کاربران تلفن ثابت و اینترنت ایران چند نفر هستند

آیا می‌دانید تعداد کاربران تلفن ثابت و اینترنت ایران چند نفر هستند

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، بر اساس آمار سال 2016  که از طرف Cia world factbook (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) در رابطه با کشورهای جهان اعلام شده است، ایران از نظر تعداد کاربر با داشتن 30 میلیون و 696 هزار و 568 خط تلفن ثابت فعال، دهمین کشور و با دارا بودن بیش از 36 میلیون و 70 هزار کاربر اینترنت، بیست و یکمین کشور جهان است.

گفتنی است در حال حاضر و در سال 2018 تعداد تلفن‌های ثابت فعال در ایران تقریبا برابر است با 31 میلیون خط تلفن ثابت.

آیا می‌دانید تعداد کاربران تلفن ثابت و اینترنت ایران چند نفر هستند؟

با توجه به آماری که در سال 2017 از طرف موسسات تحقیقاتی همچون "وی آرسوشل" و "هات سوئیت" با مشارکت سازمان‌هایی همچون آکامای، GlobalWebIndex ،GSMA Intelligence و Statista منتشر شده است مشترکان اینترنت در کشورهای خاورمیانه 15 درصد رشد داشته‌اند. در کل 308 میلیارد نفر در جهان با اینترنت کار می‌کنند که از این تعداد 147 میلیون نفر در خاورمیانه هستند.

گفته شده است که در سال 2016 جمعیت کاربران اینترنت در مقایسه با سال قبل از آن 10 درصد رشد کرد و 354 میلیون کاربر اینترنت به مجموع کاربران جهان اضافه شدند.

جالب است بدانید که حدود 60 درصد از کل جمعیت خاورمیانه شامل کاربر اینترنت و حدود 93 میلیون نفر کاربر شبکه های اجتماعی هستند. البته تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق موبایل در خاورمیانه  83 میلیون نفر است.

توجه داشته باشید که 52.18 درصد خانوار ایرانی به اینترنت دسترسی دارند و میزان مشترکان موبایل باندپهن نیز به ازای هر 100 نفر 22.02 درصد اعلام شده است، همچنین میزان ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل به ازای هر کاربر در ایران 8502.16 بیت بر ثانیه اعلام شده و 53.02 درصد خانوار ایرانی دارای رایانه هستند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید