حباب ثبت دامنه‌ با پسوند app

حباب ثبت دامنه‌ با پسوند app

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، داشتن یک دامنه مناسب و خوب برای کسب‌وکارهای آنلاین از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین زمینه، سال‌هاست شکارچیان دامنه یا DomainHunterها دامنه‌های بامعنی و خاص را ثبت می‌کنند تا به صاحبین مشاغل با قیمتی بالاتر واگذار کنند.
دامنه‌های اینترنتی در سطح‌های مختلفی واگذار می‌شود. در سطح‌های پایینی، پسوندهای با معانی مختلف وجود دارد مانند News ،Pizza ،Shop ،Pet ،Today و غیره کهبا توجه به معنی آنها، کاربرد خاص خود را دارند.

دامنه app

دامنه app

چندی پیش اعلام شد که دامنه‌های app توسط گوگل خریداری شده و به زودی در بازار ثبت دامنه عرضه خواهد شد. با توجه به فراوانی استفاده از گوشی‌های تلفن همراه و اپلیکیشن‌های آن، پیش‌بینی می‌شد که این دامنه‌ها با اقبال زیادی روبرو شود. این موضوع و همچنین قرار گرفتن نام گوگل در کنار دامنه‌های app باعث شد که کاربران زیادی در سراسر دنیا اقدام به ثبت این دامنه‌ها نمایند.

دامنه app در ایران

این استقبال در ایران هم وجود داشت و کاربران ایرانی دامنه‌های زیادی را به ثبت رساند که می‌توانید از بخش دامنه‌های app آگهی شده در سایت رند، بخشی از آنها را مشاهده کنید. اسامی برندها، اپلیکیشن‌ها، شهرهای ایران، بازی‌های معروف، ارگان‌های دولتی و خصوصی و غیره هدف اصلی ثبت کنندگان بود. ثبت این دامنه‌ها به قدری مورد استقبال قرار گرفت که در ساعات اولیه باز شدن ثبت دامنه‌های app خیلی از کاربران قادر به ثبت دامنه نبودند.

قیمت دامنه app

قیمت ثبت دامنه app در ایران نسبت به سایر دامنه‌ها بسیار گرانتر است. این اختلاف قیمت بیشتر ناشی از سواستفاده شرکت‌های ثبت دامنه بوده اما مشخص نبودن قیمت ارز نیز در آن بی تاثیر نیست.
قیمت جهانی ثبت دامنه app بین 12 تا 30 دلار آمریکاست، در صورتی که ثبت دامنه app در ایران قیمتی بین 120 تا 300 هزار تومان اعلام شده و نوسان قیمت در بین شرکت‌های ثبت دامنه بسیار زیاد است.
لازم به ذکر است قیمت جهانی ثبت دامنه‌های app نسبت به روزهای اولیه به شدت کاهش یافته است.


اطلاعات بیشتر درباره دامنه app

طبق اعلام سایت TLD List که از معروف‌ترین وب سایت‌های مقایسه قیمت دامنه است، دامنه‌های app برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی قابل ثبت است.
دسته‌بندی دامنه‌های app در بخش تکنولوژی قرار می‌گیرد و نوع آن نیز gTLD می‌باشد که از دامنه‌های سطح عمومی جدید بوده که از سال 2013 میلادی توسط آیکن اجازه ثبت این مدل دامنه‌ها صادر شده است.
دامنه‌های app مخفف کلمه application است که در فارسی به معنی کاربرد از آن یاد می‌شود. البته به برنامه‌های رایانه‌ای و تلفن‌های هوشمند نیز اپلیکیشن گفته می‌شود.
حامی اصلی این دامنه برخلاف شنیده‌های قبلی شرکت Charleston Road Registry Inc. است که مورد تایید ICANN نیز می‌باشد. (در مورد این شرکت اطلاعات زیادی در دست نداریم و ممکن است از زیرمجموعه‌های شرکت گوگل باشد)
تاریخ رسمی عرضه این دامنه‌ها نیز 8 می 2018 مصادف با 18 اردیبهشت 1397 بوده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید