120 گیگ اینترنت رایگان همراه اول در عید فطر دروغ بود

120 گیگ اینترنت رایگان همراه اول در عید فطر دروغ بود

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری #1*5*6*2*100* به میزان 120 گیگ اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد. اما مشترکینی که به این پیام جعلی اعتماد کردند و از کد USSD مورد نظر استفاده کردند 200 هزار تومان ضرر کردند، زیرا این 120 گیگ در واقع یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از 200 هزار تومان بوده است که بر روی صورتحساب آنها لحاظ شد.

شاهین آرپناهی مدیر کل اپراتور همراه اول ضمن توضیح در مورد شایعه 120 گیگ اینترنت رایگان که در فضای مجازی دست به دست شده بود، گفت: اگر مشترکان کدی که در این پیام است را مرحله به مرحله در USSD گوشی خود چک کنند، یعنی ابتدا ستاره 100 و بعد بقیه اعداد را وارد کنند متوجه می‌شوند که بسته اینترنتی یک ساله 120 گیگی است.

120 گیگ اینترنت رایگان همراه اول در عید فطر دروغ بود

آرپناهی افزود: ممکن است این بسته برای برخی افراد به صرفه باشد و مصرف کنند اما همراه اول با توجه به مصرف و عادت مصرف مشترکان بسته‌های مختلف را پیش بینی کرده که این هم یکی از آنها است.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پس از شکایت مردم دستور داد ضمن جلوگیری از این قبیل شایعات به مشترکینی که متضرر شدند رسیدگی شود. وی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا ضمن شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه شود، همچنین جهرمی فرایند فعال‌سازی این گونه سرویس‌ها را در اپراتورهای تلفن همراه دارای اشکال دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شد.

به نظر می‌رسد با توجه به طرح موضوع و دستور وزیر برای رسیدگی، مالباختگان می‌توانند از طریق سامانه 195 شکایات خود را به وزارت ارتباطات منتقل کنند، علاوه بر آن ظاهرا برای جبران ضرر مشترکین قرار است پیامی برای آنان ارسال شود تا مبلغ 200 هزار تومان به کسانی که نمی‌خواهند از این سرویس استفاده کنند باز گردانده شود.

در گذشته نیز چنین سوء استفاده‌هایی از مشترکان تلفن همراه شده بود برای مثال در مقطعی شبیه این پیغام دست به دست شد که حاوی کد کمک به خیریه و عتبات بود، اما هیچگاه این پیغام‌ها پیگیری نشده بودند و اساسا کسی راهی را برای رسیدگی به این شکایات و شکایت‌های مشابه در اپراتورها متصور نبود.

در هر صورت همیشه کسانی هستند که با روش‌های مختلف سعی می‌کنند از مردم سواستفاده کنند، اما این وظیفه مردم است که به هر شایعه‌ای توجه نکنند و حتما این قبیل اخبار را از درگاه‌های رسمی و قابل اعتماد پیگیری کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید