عواقب نپرداختن قبض موبایل

عواقب نپرداختن قبض موبایل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، یکی از عواقب عدم پرداخت قبض تلفن همراه قطع شدن آن است. برای این که به رویه قطع موبایل به دلیل بدهی و پس از آن سلب امتیاز سیم کارت دچار نشوید بهتر است صورتحساب موبایل خود را به موقع بپردازید.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبات خود دستورالعمل شفافی درباره پرداخت مبالغ کارکرد تلفن ثابت و همراه تصویب کرده است. یکی از این قوانین در خصوص خط‌های تلفن ثابت و موبایل‌های دائمی است که از مشترک در زمان فروش خط مبلغی به عنوان ودیعه یا سپرده دریافت شده است، که در این صورت مشترک می‌تواند تا زمانی که مکالمات او به 80 درصد مبلغ ودیعه رسید از خط خود استفاده کند اما پس از آن با اطلاع‌رسانی اپراتور مربوطه خط مشترک به حالت یک ‌طرفه درخواهد آمد.

عواقب نپرداختن قبض موبایل

شرایط قطع سیم کارت‌های دائمی همراه اول که بدهکار هستند

توجه داشته باشید که پس از ارسال صورتحساب تلفن همراه، مشترک تا 21 هر ماه فرصت پرداخت آن را دارد. در صورتی که قبض در طی دو دوره متوالی پرداخت نشود، 72 ساعت مانده به مهلت پرداخت، اخطار قطع برای مشترک ارسال می‌شود و پس از آن در صورت عدم پرداخت بدهی، خط تلفن تا پایان دوره قطع یک طرفه خواهد شد. 

توجه داشته باشید پس از رسیدن صور‌تحساب میان‌ دوره به 80 درصد ودیعه، پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود و در صورت رسیدن به 100 درصد ودیعه، خط به صورت یک طرفه قطع می‌شود. با توجه به شرایط قطع یک طرفه، دو هفته تا یک سال بعد خط قطع دوطرفه می‌شود و بلافاصله بعد از قطع دو طرفه، نامه اخطار سلب امتیاز با مهلت یک ‌ساله برای مشترک ارسال می‌شود.

با توجه به مصوبه 207 رگولاتوری اگر مشترک بدهی خط خود را پس از قطع دوطرفه نپردازد خط مورد نظر سلب امتیاز می‌شود.

اگر مشترک پس از پرداخت بدهی خود درخواست بازگشت مجدد خط را داشته باشد، در صورتی که خط به کسی واگذار نشده باشد با دریافت هزینه دائری مجدد در اولویت واگذاری قرار خواهد گرفت.

شرایط قطع سیم کارت‌های دائمی ایرانسل که بدهکار هستند

ایرانسلی‌ها می‌توانند از طریق ارسال پیامک بدون متن به شماره 5455 یا از طریق پورتال کنترل حساب اینترنتی خود، صورتحساب دوره گذشته را دریافت کنند، همچنین با ارسال پیامک بدون متن به شماره 5459، می‌توانند درخواست دهند که صورتحساب  دوره‌های آتی خود را به صورت پیامک دریافت کنند.

از دیگر روش‌ها این است که مشترکان ایرانسل می‌توانند از طریق اپلیکیشن و نسخه تحت وب "ایرانسل من" همواره میزان کارکرد خط خود را با جزئیات شفاف ملاحظه و از همان طریق نسبت به پرداخت صورتحساب به صورت اینترنتی اقدام کنند.

برای کاربران ایرانسلی، در صورتی که مبلغ صورتحساب آنها بیشتر از 12 هزار تومان باشد، قبض کاغذی به نشانی پستی مندرج در پرونده ارسال خواهد شد. پس از صدور صورتحساب، در صورت تمام نشدن حد اعتبار موجود، کاربران تا روز 28 ام ماه‌های فرد (فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن) مهلت پرداخت دارند.

عواقب نپرداختن قبض موبایل

توجه داشته باشید در صورتحساب‌های جدید، کاربران ایرانسلی می‌توانند حداکثر تا سه دوره و تا مبلغ 20 هزار تومان پرداخت را به تعویق بیندازند.

اگر مشترک تا مهلت مقرر صورتحساب سیم کارت خود را پرداخت نکند، پس از 4 روز سیم کارت ایرانسل او به صورت یک طرفه در خواهد آمد، همچنین پس از گذشت 57 روز از تعلیق یک‌ طرفه و عدم پرداخت مبلغ، خط به طور خودکار به حالت تعلیق کامل در خواهد آمد. پس از گذشت 140 روز از صدور صورتحساب (51 روز بعد از قطع دوطرفه)، اقدام به تسویه ‌حساب نشود، شرکت ایرانسل مجاز است شماره تلفن همراه مشترک را از شبکه حذف و امتیاز مالکیت را سلب کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید