عدم دسترسی به سامانه ثبت شکایت از خدمات اپراتورهای اینترنت و موبایل

عدم دسترسی به سامانه ثبت شکایت از خدمات اپراتورهای اینترنت و موبایل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، اردیبهشت ماه سال جاری در روز جهانی ارتباطات سامانه جدیدی جهت ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکین تحت نام سامانه جامع ثبت شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی راه‌اندازی شد.

با توجه به گفته‌های مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در آن روز سامانه جدید ثبت و پاسخگویی به شکایت‌های مشترکین با هدف بهره‌مندی از نظرات مشترکین برای ارتقای بهبود کیفیت ارایه خدمات، نظارت موثرتر بر عملکرد ارایه ‌دهندگان خدمات، سرعت دادن به رفع اشکالات شبکه‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی راه‌اندازی شده بود.

عدم دسترسی به سامانه ثبت شکایت از خدمات اپراتورهای اینترنت و موبایل

اما با وجود آن که یک ماه از راه‌اندازی و معرفی سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی می‌گذرد هنوز این سامانه در اختیار مشترکین قرار نگرفته است.

با توجه به معرفی سامانه ثبت شکایات مشترکان قرار بر این بود که این سامانه نتایج زیر را برای مشترکین به همراه داشته باشد:

  1. مشترکان شکایت خود درباره اینترنت را می‌توانند با ذکر اپراتورها اعلام کنند. در حوزه اینترنت پرسرعت، انتخاب موضوع شکایت می‌تواند تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی، نبود گزارش مصرف مشتری، فروش اجباری و عدم درج قیمت باشد.
  2. در حوزه تلفن ثابت شکایت‌ها می‌تواند از انواع تعرفه بین‌المللی تلفن ثابت با موضوع تخلف، تخلیه خط با موضوع بدهی و اطلاع‌رسانی، خدمات تلفن بین‌الملل (رومینگ) با موضوع گران‌فروشی، خرابی خط با موضوع تعرفه و قطع ارتباط، مغایرت در محاسبه هزینه و قطعی ارتباط با موضوع بدهی، سرقت یا قطعی کابل و عدم اطلاع‌رسانی باشد. مشترکان می‌توانند با انتخاب مکان و اپراتور مورد نظر، شکایت خود را از خدمات ارائه ‌شده اعلام کنند.
  3. در حوزه تلفن همراه، شکایت‌ها می‌تواند در بخش صوت، دیتا و رومینگ و از هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا باشد. در بخش صوت، موضوع تعرفه و قطع ارتباط، در بخش دیتا و رومینگ هم موضوع تعرفه می‌تواند مورد شکایت اعلام شود.
  4. در حوزه خدمات پستی، مشترکان می‌توانند نارضایتی از رفتار پرسنل را با اعلام عدم پاسخگویی مناسب و در هر یک از سرویس‌های ‌پست داخلی و خارجی، با اعلام موضوع شکایت از جمله امانت، بسته کوچک، سفارشی، عادی، مطبوعات و نارضایتی از رفتار پرسنل، شکایت خود را از شرکت پست اعلام کنند.
  5. در حوزه ارتباطات رادیویی، بیشترین مورد شکایت، موضوع تشعشعات است و مشترکان می‌توانند با مراجعه به این بخش و ابراز نارضایتی از نصب آنتن هر یک از اپراتورهای ارائه ‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی در مکان مورد نظر، اعلام شکایت کنند.

حال باید ببینیم با تمام امکاناتی که سامانه ثبت شکایت مشترکین در اختیار کاربران قرار می‌دهد و قرار یر این بود که از طریق اپلیکیشن موبایلی تحت اندروید، روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در دسترس باشد، کی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید