سالگرد شکست 13 سالگی تالیا

سالگرد شکست 13 سالگی تالیا

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، شرکت تاليا به عنوان اولين شبکه مستقل پيش‌پرداخت تلفن همراه از سال 1383 با استفاده از تجهيزات سخت‌افزار‌ی و نرم‌افزاری شرکت‌های زيمنس، آلکاتل و اريکسون و با مشاوره يکی از مشاوران GSM در دنيا فعالیت خود را شروع کرد. این اپراتور که به صورت رسمی از سوم خرداد 1384 ابتدا در تهران و سپس در ساير شهرها و مراکز استان‌ها خدمات خود را به مشترکین ارائه داده بود این روزها با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو است.

با آن که تالیا 13 سال پیش و بسیار قبل‌تر از ایرانسل و رایتل فعالیتش را آغاز کرده بود، اما درست زمانی که مشترکان این سیم کارت در حال افزایش بودند با ورود اپراتورهای دیگر تلفن همراه تقریبا این سیم کارت به فراموشی سپرده شد و تالیا دیگر به عنوان یک اپراتور مجزا در کشور مطرح نشد.

سالگرد شکست 13 سالگی تالیا

بسیاری دلیل رشد ابتدایی تالیا با وجود نداشتن کیفیت زیاد را بی رقیبی و قیمت نسبتا پایین آن عنوان می‌کردند، حتی مدیران این شرکت اعلام کرده بودند در طول 3 سال ابتدایی فعالیت تالیا تعداد مشترکین این اپراتور به 3 میلیون خواهد رسید، که البته این وعده‌ای بود که هیچ گاه عملی نشد.

علی بهرام‌پور، رئیس هیات مدیره مجتمع صنعتی رفسنجان در شهریور سال 84 یعنی یک سال پس از شروع به کار تالیا، در حضور رسانه‌ها رسما از مشترکان به خاطر اختلالات ایجاد شده در شبکه و افت کیفیت عذرخواهی کرد و بهینه‌سازی شبکه را دلیل آن دانست. این در حالی بود که تالیا در آن زمان به گفته مدیرانش حدود 420 هزار مشترک داشت و این اختلالات نشان ‌دهنده ضعف تالیا در پاسخ به نیاز مشترکان بود و حتی این موضوع موجب به وجود آمدن اختلافات زیادی شد.

صابر فیضی مدیرعامل پیشین شرکت مخابرات ایران و مدیرعامل شرکت توسعه مبین و عضو هیات مدیره تالیا از اردیبهشت 92 تا آبان 92 در مورد تالیا می‌گوید: زمانی که مدیرعامل مخابرات استان آذربایجان شرقی بودم، تالیا را بیگانه می‌دانستیم و هیچ‌جا هم با آن همکاری نمی‌کردیم و فکر می‌کردیم رقیب ماست ولی وقتی به شرکت مخابرات ایران آمدم، فهمیدم پیشرفت تالیا به نفع مخابرات است و شروع کردیم به حمایت از تالیا تا این که این موضوع جا بیفتد و تالیا جایگزین شبکه پیش‌پرداخت همراه اول وقت شود. اما سال 85 کار به جایی رسید که پیمانکار تالیا با امروز و فردا کردن دیگر نتوانست شبکه تالیا را بالا بیاورد و نهایتا مخابرات ایران وقتی دید در سیم‌ کارت‌های اعتباری جا مانده، از طریق وزارتخانه و دولت مجوزهای لازم را گرفت تا همراه اول هم وارد حوزه فروش سیم‌ کارت‌های اعتباری شود.

سرانجام هنگامی که همراه اول شروع به فروش سیم کارت‌های اعتباری کرد تالیا نیز تنها مزیتش که فروش سیم کارت‌های اعتباری بود را از دست داد!!!

در طی سال‌های قبل شایعاتی مبنی بر ادقام همراه اول و تالیا به گوش رسید، اما این اتفاق هیچ گاه نیافتاد و همکاری این دو اپراتور فقط در حدی پیش رفت که تالیا تحت رومینگ همراه اول قرار گرفت.

سالگرد شکست 13 سالگی تالیا

با توجه به آمارهای ارائه شده تا پايان شهريورماه سال 1395 حدود 592 هزار و 500 مشترک تاليا در کشور وجود داشته که از اين ميان تنها حدود 50 هزار نفر يعنی کمتر از 10 درصد این کاربران فعال بوده و بقيه سيم کارت‌های اين اپراتور در حالت غيرفعال قرار داشته اند. البته این ارقام به این جا ختم نمی‌شود و با وجود تلاش‌های فراوانی که مسوولین این اپراتور برای بقا و موفقیت آن انجام دادند در طول 3 ماه اول سال 1396، تالیا 55 درصد از مشترکان خود را از دست داده است و در حال حاضر تعداد کاربران آن را می‌توان رقمی حدود 37 هزار و 771 نفر ذکر کرد.

با توجه به این گزارش باید پرسید حال که تالیا با گذشت 13 سال هنوز هم نتوانسته است به موفقیت لازم دست یابد چند سال دیگر باید بگذرد تا گوشه‌ای از شکست‌های این اپراتور جبران شود؟؟

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید