معرفی سامانه جدید ثبت سایت‌های با ترافیک داخلی نیم بها

معرفی سامانه جدید ثبت سایت‌های با ترافیک داخلی نیم بها

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در سال گذشته موضوع نیم بها شدن سایت‌های ایرانی که در فضای ذخیره سازی داخلی فایل‌های خود را نگهداری می‌کنند، مطرح شد. طبق این طرح سایت‌هایی که میزبانی فایل‌های آنها در داخل کشور انجام می‌شد، می توانستند در ISPهای مختلف بهای خود را به نصف قیمت برسانند. پس از گذشت حدود یکسال از این طرح، اکنون سامانه ای برای ثبت وب سایت‌هایی که در داخل ایران میزبانی می‌‌شوند، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شده است.

سامانه جدید حهت ثبت دامنه‌های اینرنتی با میزبانی داخلی

با توجه به مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات و لزوم حمایت از محتوای داخلی، تعرفه تمامی وب‌سایت‌های داخلی و تمامی سایت‌هایی که در داخل کشور میزبانی می‌شوند، به صورت نیم بها محاسبه می‌شود. به همین دلیل تمام ارائه دهندگان محتوا و دارندگان دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی به منظور بهره‌مندی از مزایای تعرفه ترجیحی لازم است با ورورد به سامانه http://icip.ito.gov.ir ثبت نام کنند.

شایان ذکر است مسئولیت اطلاعات وارد شده به سامانه مذکور از جمله آدرس IP و به روزرسانی مرتب آن به عهده ثبت‌نام کنندگان است، همچنین اسامی این وب‌سایت‌ها قرار است پس از نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به اپراتورهای اینترنت برای اطلاع رسانی به مشترکان، ارسال شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید