معایب اینترنت ADSL

معایب اینترنت ADSL

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، امروزه اینترنت یکی از نیازهای اصلی هر جامعه‌ای شده است. اینترنت به عنوان بستری برای ارتباط، تحصیل، سرگرمی، تجارت و انجام بسیاری از امور روزمره، به بخشی جدانشدنی از زندگی همه‌ ما تبدیل شده است. در واقع امروز اینترنت و کیفیت آن به اندازه زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز در کیفیت زندگی ما نقش دارد.

همه ما در زمینه دستیابی به اینترنت به دنبال خطوط اینترنتی با سرعت بالا و قیمت مناسب می‌گردیم. در واقع بعد از اینترنت قدیمی Dialup که مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کرد، چشم کاربران به روی تکنولوژی جدیدی گشوده شد که از لحاظ سرعت و قیمت، رضایت آنها را به خود جلب نمود.

معایب اینترنت ADSL

البته ممکن است هنوز اینترنت ADSL انتخاب اول برخی کاربران باشد، اما با تغییر و تحولاتی که طی دو سال اخیر در بازار اینترنت ایران رخ داده است، دلایلی زیادی برای رها کردن اینترنت ADSL و رفتن به سوی اینترنت 4G  وجود دارد.

 تا چند سال پیش، اینترنت ADSL محبوب‌ترین نوع اتصال در ایران محسوب می‌شد و کاربران باید مدت‌ها در انتظار یک پورت خالی می‌نشستند و با همه شرایط سرویس‌دهنده اینترنت موافقت می‌کردند. اما دیگر این روزها شرایط تغییر کرده است.

در ادامه می‌خواهیم 4 مورد از معایب اینترنت ADSL را برایتان شرح دهیم، تا نگاه بهتری نسبت به انواع سرویس‌های اینترنتی داشته باشید.

معایب اینترنت ADSL 

1- محدودیت‌های فنی و جغرافیایی: فرض کنید می خواهید از خانه خود به جای دیگری اسباب‌کشی کنید، به دلیل محدودیت خط تلفن، محدودیت پورت آزاد در مرکز مخابراتی و مواردی از این قبیل برای انتقال اینترنت ADSL خانه خود مشکلات زیادی خواهید داشت. حتی اگر در یک خانه دوبلکس زندگی می‌کنید و فقط یک خط تلفن دارید، نمی‌توانید برای طبقه دوم اینترنت ADSL بگیرید و باید سفارش خط تلفن بدهید. خود ADSL هم یک فناوری قدیمی است و وقتی در کنار خطوط تلفن قدیمی و پوسیده خانه‌ها و شبکه مخابرات قرار می‌گیرد بسیار ناامیدتر از چیزی است که تصور می‌شود. به عنوان مثال اشتراک اینترنت 16 یا 8 مگابیت از یک شرکت گرفتید ولی مخابرات به شما می‌گوید خطوط تلقن آپارتمانتان فقط تا 4 مگابیت جواب می‌دهد!

2- اینترنت مصرف منصفانه: با تصویب مدل اینترنت مصرف منصفانه در پاییز سال 96 تقریبا مدل استفاده از اینترنت در ایران به طور اساسی دگرگون شد. اگر کاربری باشید که به یک اینترنت با سرعت 1 الی 2 مگابیت و حجم بسیار پایین چند گیگابیت نیاز داشته باشید باید هزینه‌ای بدهید که کمی کمتر از اینترنت‌های پرسرعت‌تر با حجم‌های بسیار بالاتر است. به‌طوری‌که پس از چند ماه متوجه می‌شوید به‌صرفه نیست و بهتر است به سراغ اینترنت‌های با سرعت بیشتر و حجم بالاتر بروید و در نتیجه هزینه بیشتری بپردازید.

3- سرعت: مطمئنا برای کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند سرعت از مهمترین بخش‌های آن محسوب میشود. اما اینترنت ADSL در بهترین حالت و بالاترین سرعت تنها می‌تواند به مرز 16 مگابیت بر ثانیه برسد!!! سرعت‌های پایین‌تر ADSL که اصلا با سرعت 4G قابل مقایسه نمیباشد.

4- قیمت: این روزها اینترنت ADSL گران‌تر از اینترنت موبایل است. و حتی کاربران می‌توانند اینترنت موبایل را با سرویس‌ها و بسته‌های متنوع‌تری دریافت کنند.  

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید