سرقت اطلاعات شما تنها با نصب نرم افزارهای جعلی

سرقت اطلاعات شما تنها با نصب نرم افزارهای جعلی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، پلیس استان اصفهان موفق شده است فردی را که با ساختن نرم افزار اقدام به دزدی از حساب 514 شهروند اصفهانی کرده است را دستگیر کند.

مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام جست و جو در فضای مجازی با پیام‌هایی تحت عنوان "نرم افزار هک شبکه اجتماعی"، "نرم افزار شارژ رایگان"، "نرم افزار مکالمه رایگان" و مواردی از این قبیل روبرو شوید. اما حقیقت این نرم افزارها چیزی جز هک گوشی شما نمی‌باشد.

سرقت اطلاعات شما، تنها با نصب نرم افزارهای جعلی

در واقع بسیاری از افراد پس از نصب این قبیل نرم افزارها مورد سواستفاده قرار می‌گیرند که یکی از این موارد مربوط به فردی است که با ساخت نرم افزار جاسوسی به نام "کیلاگر" و قرار دادن آن در فضای مجازی تحت عنوان "نرم افزار هک شبکه اجتماعی" باعث شده است کاربران زیادی آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند.

اتفاقی که بعد از نصب می‌افتد این است که تمام اطلاعات گوشی و هر عبارتی که شخص تایپ می‌کند ذخیره شده و برای فرد کلاهبردار ارسال می‌شود و به این ترتیب فرد شیاد موفق به کسب اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات خصوصی کاربران، چت‌ها و گفتگوهای اینترنتی، متن پیامک‌های ارسالی، رمز و آیدی ورود به ایمیل شخصی و همچنین اطلاعات بانکی شده بود.

پس از شکایت چند نفر مبنی بر سرقت از حساب بانکی آنها کارشناسان و پلیس اقدامات فنی خود را در فضای مجازی آغاز کردند و هکر مورد نظر را که در یکی از استان‌های همجوار ساکن بوده است شناسایی و دستگیر کردند.

در پایان سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان، به کاربران اینترنت و فضای مجازی پیشنهاد کرد برای جلوگیری از سواستفاده، از سایت‌های معتبر و دارای نماد الکترونیک خرید و دانلود انجام دهند و همچنین هنگام خریدهای اینترنتی و پرداخت از طریق درگاه بانک از صفحه کلید مجازی استفاده کنند و همچنین فریب تبلیغات اغوا کننده مانند نرم افزار هک شبکه اجتماعی، نرم افزار به دست آوردن شارژ رایگان  و مواردی از این قبیل را نخورند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید