در صورت قطع گوشی با اجرای طرح رجیستری چه کار باید بکنیم

در صورت قطع گوشی با اجرای طرح رجیستری چه کار باید بکنیم

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، طرح ثبت تلفن همراه یا همان رجیستری که از مهرماه امسال به طور رسمی آغاز شد، موجب قطع گوشی‌هایی شده است که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

همان طور که می‌دانید امروز، اول اردیبهشت با اجرای آخرین مرحله از طرح رجیستری، همه‌ برندهای تلفن همراه که تا الآن رجیستر نشده‌اند نیز، مشمول این طرح قرار می‌گیرند، بنابراین اگر گوشی شما جز گوشی‌هایی باشد که شناسه آن در سیستم اپراتوری ثبت نشده باشد برایتان پیامکی ارسال می‌شود که تنها می‌توانید تا یک ماه دیگر از شبکه خدمات دریافت کنید.

در صورت قطع گوشی با اجرای طرح رجیستری چه کار باید بکنیم؟

در واقع اگر گوشی خود را قبل از تاریخ‌های اعلام شده روشن نکرده‌اید، تا یک ماه دیگر قطع خواهد شد، اما اگر گوشی خود را روشن کرده‌اید، می‌توانید به وسیله تماس با شماره 096366 (مرکز تماس طرح رجیستری) یا با فرستادن ایمیل به آدرس ایمیل سامانه همتا مشکل خود را پیگیری کنید.

در صورتی که از مغازه‌ای گوشی خود را خریداری کرده‌اید و پس از مدتی پیامکی مبنی بر غیر قانونی بودن موبایل دریافت کرده‌اید باید گوشی را به فروشنده بازگردانید و هزینه خود را دریافت کنید. در صورتی که فروشنده به هر دلیل حاضر به بازگرداندن مبلغ نشد می‌توانید با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (124) و یا بازرسی و تعزیرات حکومتی (135) تماس بگیرید و مشکل خود را پیگیری کنید.

راهنمایی مسافران خارج از کشور که گوشی‌هایشان به دلیل طرح رجیستری قطع شده است

  1. اگر گوشی خود را از خارج از کشور خریده‌اید یک ماه مهلت دارید در سایت گمرک اقدام به ورود اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکی کنید، رسید آن را پرینت گرفته و در سایت سامانه همتا در بخش مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. درصورت وصل نشدن گوشی پس از دو الی سه روز، مشکل خود را با مرکز تماس طرح 096366 و یا به آدرس ایمیل همتا مطرح کنید.
  2.  اگر گوشی خود را در فروشگاه‌های خارج از کشور تعمیر یا تعویض کرده‌اید که منجر به تغییر IMEI گوشی شده است و پیامکی از سامانه همتا مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌اید و یا قطع سرویس شده‌اید، IMEI  گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید به همراه نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراهی که در گوشی استفاده می‌کنید را به همراه کلیه مستندات و با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا بفرستید.
  3.  اگر در ایران مسافر هستید و می‌خواهید از سیم کارت داخلی استفاده کنید باید حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کنید. اما اگر با وجود این کار باز هم گوشی شما قطع سرویس شود تصویر رسید خود را در سایت همتا در بخش مسافری ثبت و همچنین با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا ارسال کنید.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید