توسعه ظرفیت شبکه وای فای در 20 استان کشور

توسعه ظرفیت شبکه وای فای در 20 استان کشور

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با توجه به این که هر روز به تعداد کاربران اینترنت افزوده می‌شود نیاز به وای فای در مکان‌های عمومی بیشتر احساس می‌شود. حتی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش از ارائه پیشنهاد به اپراتورهای اینترنتی جهت ارائه اینترنت وای فای رایگان در اماکن عمومی خبر داده بود.

البته موضوع وای فای عمومی به همین جا ختم نشده است و شرکت مخابرات ایران در ایام نوروز امسال در اماکن توریستی، تفریحی، تجاری، درمانی و مذهبی کشور بالغ بر 100 سایت شبکه وای‌ فای به بهره‌برداری رسانیده است.

توسعه ظرفیت شبکه وای فای در 20 استان کشور

با توجه به صحبت‌های سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در 20 استان، توسعه و نوسازی شبکه دیتا، ایجاد شبکه وای‌ فای در سطح استان‌‌ها، ایجاد زیرساخت تحویل و توزیع محتوای داخلی و آماده‌ سازی سامانه‌‌های پایش المان‌‌های شبکه و سرویس از جمله اولویت‌های این شرکت در حوزه شبکه می‌باشد.

مدیر شرکت مخابرات، با بیان اینکه این شرکت نوسازی و توسعه شبکه ثابت، دیتای استان‌ها را در دستور کار دارد، درباره این پروژه توضیح می‌‌دهد: این پروژه با هدف افزایش ظرفیت و پهنای باند مورد استفاده کاربران سرویس پرسرعت، بهبود پارامترهای کیفی و نهایتا بهبود کیفیت تجربه مشتری و سرویس در استان‌‌هاست. فاز اول عملیات اجرایی آن در 14 استان کشور آغاز شده است و بیش از 100 ترابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه دیتای شرکت را افزایش می‌‌دهد. بهره‌‌برداری از بخشی از این فاز در استان‌‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی، بوشهر، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و خراسان جنوبی آغاز شده است.

صدری ضمن صحبت در خصوص آماده‌‌سازی سامانه‌‌های پایش المان‌‌های شبکه و سرویس و ایجاد سامانه‌‌های متمرکز و یکپارچه در این زمینه و پایش پارامترهای کیفی سرویس‌‌های موجود و آتی، گفت: در این راستا سامانه آنالیز و بهینه‌‌سازی سرویس باند پهن روی خطوط مسی، سنجش و سامانه پایش کیفیت سرویس صوت و سامانه مانیتورینگ، (OSS) پایش کیفیت تجربه مشتری، سیستم پشتیبانی عملیات لحظه‌ ای پهنای باند مصرفی استان‌ها به طور کامل مورد بهره‌‌برداری قرار گرفت.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید