هنگام خرید گوشی به این 4 نکته دقت کنید

هنگام خرید گوشی به این 4 نکته دقت کنید

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، طرح رجیستری که چند ماهی است در کشورمان به مرحله اجرا رسیده است، این روزها فازهای جدیدی را تجربه می کند. در واقع رجیستری با برند آیفون (اپل) اجرایی شد و در حال حاضر برندهای بلک بری، موتورلا، گوگل، هوآوی، نوکیا، ال جی، سونی و تکنو نیز شامل آن شده‌اند.

همان طور که می‌دانید روش کار طرح رجیستری موبایل به این صورت است که، تلفن همراه کاربر براساس شماره سریال گوشی و شماره سریال سیم کارت در سامانه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این منظور طراحی و پیاده سازی کرده است، ثبت می‌شود، سپس هنگام روشن شدن گوشی شماره سریال آن با زیرساخت‌های شبکه مخابراتی مطابقت داده می‌شود، تا اگر از مبادی رسمی وارد نشده باشند، امکان فعالیت در شبکه تلفن همراه کشور به آنها داده نشود.

هنگام خرید گوشی به این 4 نکته دقت کنید

پیش از این حمیدرضا دهقانی نیا مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از دلایل مهم اجرای طرح رجیستری را واردات 90 درصدی گوشی‌های تلفن همراه از مجاری غیرقانونی و قاچاق عنوان کرده بود.

با توجه به گفته‌های وی در حال حاضر در طول سال 12 تا 14 میلیون گوشی تلفن همراه مورد نیاز کشور است که از این تعداد حدود یک میلیون به واسطه تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود و حدود دو میلیون دستگاه به صورت رسمی و از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود، اما همچنان حدود 11 تا 12 میلیون گوشی تلفن همراه به صورت قاچاق وارد می‌شود که باید برای ساماندهی این بخش تصمیمات جدی گرفته شود.

هنگام خرید گوشی به این 4 نکته دقت کنید

حال روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای که اخیرا متشر کرده است، از کاربران خواسته است تا هنگام خرید تلفن همراه به 4 نکته زیر حتما دفت کنند.

1- طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشتریان می‌بایست با شماره‌گیری #7777* اصالت IMEI موبایل خریداری شده را بررسی کنند. اگر پیامی مبنی بر غیرقانونی بودن ورود گوشی دریافت کردند از خرید آن خودداری کنند.

2- کد فعال‌سازی برای تمامی موبایل‌های گفته شده الزامی است و این کد نزد فروشندگان موجود بوده، بنابراین به هیچ وجه زیر بار نبودن این کد نروید.

3- پس از خرید گوشی حتما نسبت به فعال‌سازی تلفن همراه از طریق سامانه مذکور اقدام نمایند. تمامی مراحل مربوط به فعال‌سازی در لحظه انجام شود تا نسبت به صحت کامل گوشی موبایل مطمئن شوند.

4- فریب بعضی از کلاهبرداران مبنی بر هزینه‌دار بودن ثبت تلفن همراه در سامانه رجیستری را نخورید. ثبت گوشی در سامانه همتا هزینه‌ای نداشته و هیچ‌کس حق دریافت هزینه را نخواهد داشت. همچنین با پرداخت مبلغ نمی‌توانید گوشی قاچاق را در محل فروش رسمی و فعال کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید