آرین تل به عنوان اپراتور مجازی تلفن همراه شروع به فعالیت کرد

آرین تل به عنوان اپراتور مجازی تلفن همراه شروع به فعالیت کرد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، آرین تل در واقع نوعی اپراتور مجازی است که موفق به دریافت مجوز فعالیت تجاری در حوزه "اپراتور مجازی تلفن همراه" از طرف سازمان تنظیم مقررات کشور شده است. در حال حاضر تعداد پروانه‌های فعال در زمینه  MVNO ها به هشت مورد رسیده است.

اپراتور مجازی چیست؟

اپراتورمجازی یا MVNO نوعی از اپراتور موبایل است که خود عملأ دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها نیست. بنابراین این اپراتورها با یک اپراتور موبایل (MNO) که دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها است، قرارداد منعقد می‌کنند تا با خریداری خدمات به شکل عمده از آنها، بتوانند به فروش با نام و برند اختصاصی خود بپردازند.

آرین تل به عنوان اپراتور مجازی تلقن همراه شروع به فعالیت کرد

تفاوت اپراتور مجازی تلفن همراه با اپراتور موبایل چیست؟

سرویس‌های اپراتور مجازی که به‌عنوان MVNO در کشور فعالیت دارند، مشابه سرویس‌های اپراتورهای موجود خواهد بود و عمده تفاوت بین آن‌ها، این است که MVNO ها شبکه دسترسی یا همان طیف رادیویی ندارند.

سرویس‌های اپراتور مجازی که به عنوان MVNO در کشور فعالیت خواهند کرد مشابه سرویس‌های اپراتورهای موجود خواهند بود و عمده تفاوت بین آنها، این است که  MVNOها شبکه دسترسی یا همان طیف رادیویی را ندارند. نخستین MVNO در دنیا توسط اپراتور دانمارکی TELE2 شکل و پس از آنکه موج این پدیده اروپا را فرا گرفت، اپراتور مجازی موفق انگلیس در سال 1999 میلادی با برند Nextel به فروش خدمات مخابراتی اپراتور UK پرداخت.

در حال حاضر شرکت ارتباطات آرین تل توانسته است همچون کیش‌سل پارس، توسعه ارتباطات همراه شاتل، پارسیان همراه لوتوس و های‌وب، پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه "نوع اول" را دریافت کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید