پاسخ وزیر ارتباطات درخصوص رفع فیلتر توییتر و یوتیوب

پاسخ وزیر ارتباطات درخصوص رفع فیلتر توییتر و یوتیوب

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، نخستین نشست خبری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز برگزار شد و محمدجواد آذری جهرمی به صورت آنلاین از طریق آپارت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

جهرمی در این نشست خبری به مسائل مختلفی همچون رفع‌ فیلتر توییتر و یوتوب، بهره‌مندی خانوارها از اینترنت 20 مگابیتی، ایجاد سازمان نظام مهندسان IT، تصمیم‌گیری بانک مرکزی برای ارز مجازی تلگرام و موضوعاتی از این قبیل پرداخت، که در ادامه به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم.

1- بهره‌مندی خانوارها از اینترنت 20 مگابیتی:

به گفته جهرمی، در حال حاضر 5 درصد از مشترکین می‌توانند اینترنت 16 مگابیت بر ثانیه دریافت کنند، اما براساس برنامه ششم دولت تا پایان سال 97 بیش از 2 میلیون مشترک از این سرعت بهره‌مند می‌شوند.

پاسخ وزیر ارتباطات درخصوص رفع فیلتر توییتر و یوتیوب

علاوه بر آن تکنولوژی ما ADSL است و مفهوم 20 مگ این است که باید تکنولوژی تغییر کند و به سمت VDSL یا FTTH حرکت کند. ما شرکت‌ها را هم برای استفاده از ظرفیت بورس و جذب سرمایه خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق کرده‌ایم.

2- رفع‌ فیلتر توییتر و یوتوب:

وزیر ارتباطات رفع فیلتر توییتر و یوتیوب را مستلزم تصمیم‌گیری 3 قوه مجریه، مققنه و قضاییه اعلام کرد و گفت: این فرآیند یک تصمیم بین دستگاهی است و با توجه به نگاه‌های مثبت و منفی که به این سرویس‌ها وجود دارد جمع‌بندی نهایی آن از سوی مرکز ملی فضای مجازی و طرح در شورای عالی فضای مجازی اعلام خواهد شد.

3- تصمیم‌گیری بانک مرکزی برای ارز مجازی تلگرام:

او در ادامه گفت: بانک مرکزی تلاش‌ خوبی برای حمایت از فین‌تک‌ها داشته است. اما نظام بانکی ما جدا از بانک مرکزی و دستگاه‌های نظام مالی، لازم است نسبت به تحولات فین‌تک ‌ها و ارز دیجیتال آگاهی داشته باشند. تعاملاتی با پست بانک و پژوهشگاه پولی و بانکی داشته‌ایم تا نمونه‌ای از ارز دیجیتال را پیاده‌سازی کرده و برای مسوولان کشور آن را معرفی کنیم تا با چابکی بیشتر بانک مرکزی در این حوزه عمل کند.

وی در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی نیز گفت: مطابق با فراخوان اعلام شده و همکاری با پژوهشکده پولی بانکی، پیش بینی می‌کنیم که در ابتدای سال آینده، به یک جمع‌بندی از نتایج این فراخوان و همفکری با نخبگان این بخش برسیم و یک تصمیم کلان ملی در این باره بگیریم.

وزیر ارتباطات در خصوص عدم راه‌اندازی کانال شخصی تلگرام گفت: کانال‌های تلگرام دارای یک ارتباط یکسویه است و امکان برقراری ارتباط دوسویه در آن وجود ندارد. حضور ما در عرصه رسانه‌های اجتماعی برای آگاه شدن از نظرات مردم است و نه برای اطلاع‌رسانی یکسویه. به همین جهت ضرورتی برای استفاده از کانال شخصی در تلگرام ندیدم و عضویت در سایر شبکه‌های اجتماعی را از این نظر مفیدتر ارزیابی می‌کنم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید