فروش اطلاعات مشترکین توسط اپراتورها

فروش اطلاعات مشترکین توسط اپراتورها

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در پی خبر درز شماره‌ها و دیتابیس مشترکین توسط برخی اپراتورها و چگونگی در اختیار قرار دادن این اطلاعات به برخی کسب و کارها، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات آن را نفی کرد و گفت: در حال حاضر روش‌های مختلفی  برای دریافت اطلاعات و شماره مشترکین موبایل وجود دارد.

فروش اطلاعات مشترکین توسط اپراتورها

با توجه به گفته‌های جوشقانی، در حال حاضر روش‌های مختلفی برای دسترسی به شماره کاربران وجود دارد. به عنوان مثال: عضویت کاربران در شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی پروفایل برای عضویت در اپلیکیشن‌های مختلف سبب شده که دسترسی به شماره تلفن مشترکین، خیلی کار سختی نباشد. در مواردی دیگر مردم در زمان خرید از فروشگاه‌ها، شماره تلفن همراه خود را به مسئول صندوق اعلام می‌کنند و این اطلاعات برای بسیاری از کسب و کارها قابل دسترس می‌باشد.

با توجه به شواهد تنها در بعضی موارد مشاهده شده است که برخی دفاتر خدمات ارتباطی و امور مشترکان، اقدام به فروش و لو دادن یک سری از اطلاعات مشترکان می‌کردند که این دفاتر توسط سازمان وزارت ارتباطات مسدود شده‌اند.

جوشقانی ابراز امیدواری کرد، از آنجایی که اپراتورها از عواقب و تبعات منفی از بین رفتن اعتماد مشترکین خود آگاهی کامل دارند، هرگز قدمی در این راه برنخواهند داشت.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: این سازمان بررسی‌های بسیاری با هدف حفظ امنیت اطلاعات مشترکان و جلوگیری از درز اطلاعات آنها در شبکه ارتباطی کشور انجام داده است و دستورالعمل بسیار سختگیرانه‌ای در این مورد به اپراتورهای موبایل داده است

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  نیز در  حاشیه جشن انقلاب در دانشگاه شهید بهشتی ضمن اشاره به موضوع برداشت اطلاعات افراد توسط نهادهای مرتبط با ‌بانک‌های مختلف اطلاعاتی و استفاده از آنها برای کارهای تبلیغاتی افزود: ما تمام تلاش خود را برای ارتقای حریم خصوصی افراد در فضای مجازی به کار خواهیم گرفت و در این موضوع همه مسئولان و اپراتورها با یکدیگر هم نظر هستند.

آذری جهرمی به دلیل این که در حال حاضر هیچ چهارچوب دقیقی برای رعایت حریم خصوصی مردم وجود ندارد، دستور به ایجاد قانون و چارچوب های نظارتی، همچنین راه‌اندازی سامانه‌ای در ایام دهه فجر جهت ثبت شکایت‌های مردم در زمینه نقض حریم خصوصی داده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید