مشکلاتی که حذف کدهای USSD در پی دارد چیست

مشکلاتی که حذف کدهای USSD در پی دارد چیست

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، خبرهای چند روز اخیر مبنی بر حذف تراکنش‌های مالی از طریق کدهای USSD سر و صدای زیادی برپا کرده است. تا جایی که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داد  فعلاً اجرای دستور مذکور را به تعویق بیاندازند.

مشکلاتی که حذف کدهای USSD در پی دارد چیست؟

با آن که بانک مرکزی دلیل حذف کدهای USSD را عدم امنیت این فناوری نسبت به اپلیکیشن‌های موبایل عنوان کرده است اما در حال حاضر  بیش از 40 میلیون نفر از مردم ایران از کدهای  USSD  برای انجام امور مختلف مالی و پرداخت استفاده می‌کنند.

یکی از دلایلی که کدهای USSD بسیار مورد توجه مشترکین قرار دارد سهولت استفاده از آن است. به عنوان مثال برای اجرای کد USSD تنها کافی است که شبکه موبایل شما روی شبکه 2G و 3G باشد، یا قابلیت تماس روی شبکه 4G یا Wifi را داشته باشید.

همان طور که می‌دانید به جز خرید شارژ از طریق کدهای USSD سرویس‌های دیگری از جمله پرداخت قبض، پرداخت جریمه، خرید طرح ترافیک، خرید شارژ، برگزاری مسابقه، نیکوکاری، شارژ اینترنت، پرداخت حق بیمه، خرید بیمه، خرید از فروشگاه‌ها بدون استفاده از دستگاه خودپرداز و خدمات دیگر از مجموعه سرویس‌هایی است که با استفاده از پرداخت توسط کدهای USSD انجام می‌شود.

حذف کردن کدهای USSD  مشکلات و هزینه بسیار زیادی برای همه درپی خواهد داشت که در ادامه به چهار مورد از آن می پردازیم:

1- با حذف کدهای USSD مشترکین مجبور به تهیه کارت شارژهای کاغذی می‌باشند که این موضوع هزینه‌های زیادی را برای تولید، چاپ و توزیع کارت شارژ توسط اپراتورهای تلفن همراه به دنبال خواهد داشت، که موجب قطع بیش از حد درختان و واردات بیش از اندازه کاغذ و دستگاه چاپگر خواهد شد.
2- مورد دوم مربوط به هزینه‌ای است که کاربران برای خرید گوشی هوشمند، جهت نصب برنامه پرداخت صرف می‌کنند.
3- مورد سوم هزینه‌ای است که افراد برای رسیدن به دفاتر خدمات پیشخوان خرج می‌کنند و دلیل آن هم عدم وجود اینترنت همراه در تمام روستاها و شهرهای کشور می‌باشد.
4- چهارمین هزینه نیز مربوط به اینترنت است، زیرا مشترکین برای انجام کارهای پرداختی خود مجبور هستند از اینترنت استفاده کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید