چگونه از هک شدن گوشی خود جلوگیری کنیم

چگونه از هک شدن گوشی خود جلوگیری کنیم

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، امروزه با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، اغلب افراد صاحب یکی از این گوشی‌ها هستند و از آنها استفاده می‌کنند. اگر موبایل شما دارای سیستم عامل اندروید، iOS، سیمبین یا ویندوز موبایل است، پس شما هم صاحب یک گوشی هوشمند هستید. افراد حرفه‌ای می‌توانند به سادگی در عرض چند دقیقه گوشی‌ها را هک کنند، البته هک کردن برای افراد مبتدی نیز کار چندان سختی نیست و تنها با گذراندن مقدار کمی وقت و سرچ می‌توانند یک برنامه هک بسازند یا از یک برنامه هک گوشی که قبلا ساخته شده است استفاده کنند.

راهکارهای جلوگیری از هک گوشی شما

هکرها می‌توانند پیام‌های متنی را که حاوی لینک مخرب هستند ارسال کنند و تا وقتی که روی آن کلیک نکنید اجازه خواندن متن را نمی‌دهند. آنها به تماس‌های شما گوش می‌دهند و حتی مکان تقریبی شما را ردیابی می‌کنند. بیشتر از لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های هوشمند مورد هدف هکرها هستند. هکرها حتی می‌توانند ترافیک‌های مخرب را از طریق تلفن و فروشگاهی که اطلاعات را از آنجا جمع‌آوری می‌کنید دوباره هدایت کنند. این به این معناست که هک کردن موبایل از طریق اینترنت، شماره تلفن، اس ام اس، وای فای امکان‌پذیر است و متاسفانه همه مراجع قانونی، به جای مقصر واقعی، شما را به عنوان هکر تعقیب خواهند کرد.

در ادامه می‌خواهیم شما را با روش‌های مختلف جلوگیری از هک شدن تلفن همراه آشنا کنیم:

1- نصب آنتي ويروس‌های مناسب و به روزرسانی کردن آنها:  بسته به نوع موبایل مورد استفاده، همواره از یک آنتی ویروس قدرتمند و بروز رسانی شده در گوشی خود استفاده کنید.

2- انتخاب رمز عبور مناسب برای گوشی: برای جلوگیری از سواستفاده دیگران از تلفن همراهتان حتما از رمزهای عبور مناسب و پیچیده استفاده کنید.

3- عدم دانلود از سايت‌های غير معتبر: هنگامی که می‌خواهید برنامه‌ای دانلود کنید حتما از منابع و وب‌سایت‌های معتبر و مطمئن استفاده کنید، زیرا نصب اپليكيشن‌‌ها از طريق كانال‌‌های شبكه‌های اجتماعی و ساير منابع ناشناس می‌‌تواند خطر آلودگی تلفن‌های همراه را در پی داشته باشد.

4- عدم کلیک بر روی لینک‌های نامطمئن: روی لینک هایی که افراد از طریق شبکه های اجتماعی برایتان می فرستند کلیک نکنید. با کلیک کردن روی این لینک‌ها در واقع درب ورود به گوشی خود را برای هکرها باز می‌کنید و آن ها می توانند به راحتی به گوشی شما نفوذ کنند.

5- عدم تماس با شماره‌هاي مشكوك و ناشناس: در پی بروز مشكلاتی كه اخيراً با نام "Wangiri Fraud" براي اپراتورها به وجود آمده است، مهاجمان از طريق شماره‌های ويژه (premium) اقدام به ايجاد تماس بی‌پاسخ (Missed Call) برای افراد کرده و قربانی در صورت تماس با اين شماره‌‌ها (Call back)، متحمل پرداخت هزينه‌ های بالايی خواهد شد.

6- عدم استفاده از کلمات عبور یکسان برای همه حساب های تلفن همراه: اگرچه استفاده از رشته کلمات عبور متفاوت برای هر یک از حساب‌هایتان می‌تواند گیج کننده باشد اما بهترین راه برای محافظت از تلفن همراهتان استفاده از کلمات عبور متفاوت برای هر حسابی است که از طریق تلفن همراه مشاهده می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید