ثبت اطلاعات هویتی مشترکین تلفن ثابت در سامانه "شبکه احراز هویت کاربران ایران"

ثبت اطلاعات هویتی مشترکین تلفن ثابت در سامانه "شبکه احراز هویت کاربران ایران"

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همانگونه که پیش از این، اطلاعات مشترکین موبایل در سامانه "شاهکار" به ثبت می‌رسید، از این پس اطلاعات هویتی مشترکان تلفن ثابت نیز از طریق پیامک در سامانه " شبکه احراز هویت کاربران ایران" ثبت خواهد شد.

ثبت اطلاعات هویتی مشترکین تلفن ثابت در سامانه

با توجه به گفته‌های جوشقانی، از آنجایی که اطلاعات بسیاری ار کاربران تلفن همراه هنوز به ثبت نرسیده است، یک پیامک از سوی رگولاتوری بدون توجه به سابقه زمانی خرید خط تلفن با مضمون "یک عدد خط تلفن ثابت به شماره و کد ملی شما در اپراتور مخابرات ایران ثبت شده است" به صاحب خط ارسال می‌شود. مشترکان در صورتی که از خطوط اعلام شده، اطلاعی ندارند و یا مغایرتی در این زمینه وجود دارد، باید به مرکز مخابرات منطقه خود مراجعه کنند.

جوشقانی گفت: ثبت اطلاعات و احراز هویت تلفن ثابت به دلیل آنکه این خطوط دارای آدرس مشخصی هستند، با خطوط موبایل تا حدی متفاوت می‌باشند. اما از آنجایی که اطلاعات متمرکزی از تلفن‌های ثابت در کشور در دست نبود، مطابقت این اطلاعات و ساماندهی آن در سامانه شاهکار در حال انجام است. علاوه بر آن ممکن است بسیاری از مشترکین با تغییر مکان و محل زندگی خود، فراموش کرده باشند که خط تلفنی به نامشان است که درصورت دریافت این پیامک، اطلاع می‌یابند که این خطوط در سیستم مخابراتی کشور به نامشان به ثبت رسیده و در صورت مغایرت و درخواست تغییرنام می‌توانند به مخابرات مراجعه کنند.

شایان ذکر است سامانه شاهکار یا شبکه احراز هویت کاربران ایران سامانه‌ای برای احراز هویت کاربران سرویس‌های ارتباطی با هدف یکپارچه‌سازی و احراز هویت سرویس‌گیرندگان از سال 94 توسط سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید