راه‌اندازی IPv6 توسط ایرانسل برای اولین بار در ایران

راه‌اندازی IPv6 توسط ایرانسل برای اولین بار در ایران

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، طی سال‌های آینده، میلیاردها شی در دنیا به اینترنت متصل می‌شوند، ایرانسل نیز به عنوان اپراتور پیشگام در زمینه اینترنت اشیا و شهرهوشمند، سرمایه‌گذاری کلانی را جهت راه‌اندازی سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات انجام داده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.

 ایرانسل که به عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه ایران IPv6 را در تمام کشور به بهره‌برداری تجاری رسانیده، امکان استفاده تمامی مشترکین سرویس نسل 2، 3، 4 و 4.5 اینترنت همراه و اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) را از این بستر فراهم کرده است.

راه‌اندازی Ipv6 توسط ایرانسل برای اولین بار در ایران

ییچدیده‌ترین نسخه پروتکل اینترنت که به اختصار IPv6 نامیده می‌شود طبق پیشبینی‌های انجام شده به زودی جایگزین نسخه قبلی پروتکل IPv4 خواهد شد، همچنین جهت استفاده از آخرین پروتکل اینترنت (IPv6) لازم است دستگاه مشترکان از (IPv4/IPv6)اDual Stack پشتیبانی کند و در دستگاه‌های اندرویدی، در قسمت تنظیمات نقاط دسترسی (Access Point Names) لازم است که APN protocol بر روی IPv4/IPv6 تنظیم شده باشد.

نسخه ششم پروتکل اینترنت یا IPv6 از فضای آدرس دهی 128 بیتی استفاده می‌کند که بهره‌گیری از 2 به توان 128 آدرس یکتا را امکان‌پذیر خواهد کرد. این در حالی است که نسخه چهارم پروتکل اینترنت یا IPv4 که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، از استانداردهای قدیمی آدرس‌دهی است و فضای آدرسی 32 بیتی دارد.

گفتنی است با توجه به توسعه کاربرد خدمات دستگاه به دستگاه و اینترنت اشیا (IoT) که می‌تواند منجر به برقراری ارتباط میان بسیاری از دستگاه‌ها مانند موبایل‌ها، دوربین‌ها، قاب عکس‌های دیجیتال و حتی لوازم خانگی بر بستر اینترنت شود، نیاز به توسعه پروتکل IP اهمیت پیدا می‌کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید